ترندهای روز

هر کسی این علامت را دارد، بدنش در خطر است!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این روزها افراد بیشتری به دنبال رژیم های بدون چربی یا کم چرب هستند و می دانند که مصرف زیاد چربی های اشباع شده برای سلامت قلبشان مفید نیست. اما جالب است بدانید چربی دشمن نیست، بلکه چربی می تواند دوست بدن شما باشد و بدون آن نمی توانید زندگی کنید. بنابراین باید مراقب باشید که این ماده غذایی را به اندازه کافی به بدنتان برسانید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. به همین دلیل علائمی را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد بدن شما چربی کافی دریافت نمی کند.

هرکس این علامت را داشته باشد بدنش در خطر است!

شما همیشه گرسنه هستید

گرسنگی مداوم نشانه کمبود چربی در بدن است. چربی نقش زیادی در سیر نگه داشتن بدن دارد، زیرا فرآیند هضم آن کند و کند است و هضم آن به زمان نیاز دارد.

شما همیشه خسته هستید

کمبود چربی در بدن باعث می شود همیشه احساس خستگی کنید. زیرا چربی انرژی بدن را تامین می کند و مشابه کالری است و اگر بدن چربی نداشته باشد احساس خستگی دائمی وجود خواهد داشت.

هرکس این علامت را داشته باشد بدنش در خطر است!

درد مفاصل دارید

درد مفاصل و استخوان های شکننده به این معنی است که شما با کمبود چربی سالم در بدن مواجه هستید و التهاب بدن عامل اصلی این دردهای مفاصل است. پس سعی کنید به اندازه کافی چربی به بدن خود اضافه کنید تا میزان این التهابات کاهش یافته و درد از بین برود.

خیلی مریض میشی

شاید باورتان نشود؛ اما اگر به اندازه کافی چربی نگیرید، بسیار بیمار می شوید. عدم مصرف چربی کافی مانع از رسیدن مواد مغذی به بدن شما می شود. برخی از ویتامین ها فقط در داخل چربی ها هستند و فقط از طریق مصرف چربی جذب می شوند. بنابراین اگر این ویتامین ها در بدن نباشند بیمار می شوید و یکی از آنها ویتامین E است که آنتی اکسیدان بسیار مهمی محسوب می شود.

ریزش مو دارید

اگر موهای شما خشک و شکننده است؛ این بدان معناست که شما به اندازه کافی چربی مصرف نمی کنید. مو برای قوی و سالم ماندن به مواد مغذی خاصی نیاز دارد و اگر روغن کافی دریافت نکند خشک و شکننده می شود.

هرکس این علامت را داشته باشد بدنش در خطر است!

تو توهم زدی

اگر احساس شادابی نمی کنید و توهمات ذهنی بر شما غلبه می کند. یعنی چربی به اندازه کافی به بدن شما نمی رسد. مصرف رژیم غذایی حاوی چربی های تک غیراشباع مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو باعث افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی برای افزایش قدرت حافظه در بدن می شود و در صورت مصرف کمتر قطعا دچار مشکلات روحی خواهید شد.

پوست شما خشک است

کمبود چربی در بدن باعث می شود پوستی نرم و صاف نداشته باشید. چربی ها نقش مهمی در سلامت و کیفیت پوست دارند. اسید چرب امگا ۶ و اسید چرب امگا ۳ حاوی مولکول هایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند و از التهاب هایی که باید به بدن برسد جلوگیری می کنند.

سایر عوارض کمبود چربی در بدن

کمبود ویتامین A

کمبود ویتامین دی

کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین K

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا