بانک و بیمه

هزینه‌های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد

از آنجایی که قیمت خودرو به دلیل بیماری همه گیر کاهش یافته است، بیمه هزینه مالکیت خودرو را برای بسیاری از آمریکایی ها افزایش داده است. انتظار می‌رود که هزینه‌های بیمه خودرو به صورت سالانه در سال ۲۰۲۳ ۱۷.۴ درصد افزایش یابد که بزرگترین افزایش از زمان افزایش ۲۸.۷ درصدی در سال ۱۹۷۶ است.

شوک برچسبی که به بسیاری از رانندگان آمریکایی وارد می شود ناشی از افزایش تصادفات، شدت تصادف و عوامل جغرافیایی است که هزینه ها را بالا می برد.

رانندگان عادات بد جاده ای را در طول قرنطینه های همه گیر ایجاد کرده اند که به رفتار فعلی کمک می کند. به عنوان مثال، همانطور که نیویورک تایمز در اوایل سال جاری گزارش داد، محققان در نوادا دریافتند که در طول همه گیری همه گیر، رانندگان سرعت زیادی داشتند، به ندرت کمربند ایمنی می بستند و دستگیری های رانندگی در حالت مستی نزدیک به اوج های تاریخی بود.

در سال ۲۰۲۱، در اوج همه‌گیری، تلفات رانندگی ۱۰.۵ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۵ بود، در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها در خانه ماندند. نتایج نشان داد که تعداد قربانیان در سال ۲۰۲۲ تنها ۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

افزایش حق بیمه خودرو تا حد زیادی به دلیل افزایش چشمگیر قیمت قطعات خودرو و همچنین افزایش تعداد و شدت مطالبات است. کمبود تکنسین برای پیچیده ترین تعمیرات نیز هزینه ها را افزایش داده است. قیمت خودروهای جدید از سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و باعث افزایش قیمت قطعات شده است. علاوه بر این، خودروهای جدیدتر فناوری بیشتری دارند

در حالی که هزینه های خدمات برای وسایل نقلیه الکتریکی پایین تر است، تعمیرات بدنه یا ساختاری در خودروهای برقی “هزینه های بسیار بالاتری” دارد. علاوه بر این، وسایل نقلیه الکتریکی نیاز به راه حل های فنی پیشرفته تری دارند و به تکنسین های متخصص بیشتری نیاز دارند.

به گفته Yahoo Finance، محل زندگی شما نیز نقش مهمی در هزینه ای که برای بیمه خودرو پرداخت می کنید ایفا می کند. آب و هوای بد باعث می شود رانندگان حق بیمه بیشتری نسبت به میانگین کشوری بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا