اخبار اقتصاد ایران

هزینه‌های نقل و انتقال خودرو به عهده فروشنده می‌شود

بر اساس ابلاغیه رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران از ابتدا شهریور ماهانه کلیه هزینه های مالیات نقل و انتقال و تسویه عوارض سالانه و بدهی شهرداری برای معاملات خودروهای صفر کیلومتر و فرسوده به عهده فروشنده می باشد.

افق میهن، بر اساس آخرین اطلاعیه اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، با توجه به تفاوت خریدار و فروشنده خودرو در پرداخت مالیات نقل و انتقال، از ابتدا شهریور ماه هزینه های جانبی نقل و انتقال خودروهای کارکرده و صفر با فروشنده خودرو خواهد بود و باید تسویه حساب های مربوطه را در زمان فروش به خریدار تحویل و ارائه دهد.

برای نقل و انتقالات قبل از این تاریخ طبق آنچه در قولنامه قید شده انجام می شود.

در متن این اطلاعیه آمده است:

پیرو اطلاعیه قبلی مبنی بر پرداخت عوارض نقل و انتقال خودرو صفر (کیلومتر) که موجب بروز اختلاف بین خریداران و فروشندگان خودرو شده است؛ بدینوسیله اعلام می‌شود که بر اساس رای نهایی هیئت مدیره این اتحادیه، در ردیف با اجرای ضوابط و مقررات سازمان امور مالیاتی مقرر شد از تاریخ ۰۱/۰۶/۱۳۰۳ کلیه هزینه های مالیات نقل و انتقالات و کسورات سالانه عوارض و بدهی شهرداری اعم از تراکنش خودروهای صفر کیلومتر و استفاده شده به عهده سازمان امور مالیاتی کشور باشد. فروشنده و فروشنده موظف است در هنگام فروش خودرو تسویه حساب مربوطه را به خریدار ارائه دهد.

لازم به ذکر است کلیه قراردادهای قبل از تاریخ مذکور (اول شهریور ماه) بر اساس توافق مندرج در اظهارنامه معتبر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا