بانک و بیمه

هزینه درمانی تامین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش ایران تحلیل، در هجدهمین جلسه شورای معاونین این سازمان که با موضوع حسابرسی و نظارت بر هزینه های درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی برگزار شد، میرهاشم موسوی از نتایج فعالیت نظارت بر درمان بخش غیرمستقیم استقبال کرد. طراحی و پیاده‌سازی این پیشخوان مدیریتی یک «تلاش زیادی لازم بود.» روزانه حدود ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ خدمات سرپایی و همچنین ۱۳۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ خدمات بستری و تعداد زیادی خدمات حاشیه‌ای اجتماعی ارائه می‌شود. خدمات بیمه ای

موسوی خاطرنشان کرد: مدیریت و نظارت کامل و دقیق بر این حجم از خدمات در بخش‌های مختلف با نیروی انسانی و مدل‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند استفاده از رویکردها و نظارت‌های نوینی هستیم که با کمک دانش روز در سطح جهانی رایج شده است.

وی افزود: دنیای امروز دنیای فناوری و هوش مصنوعی است و باید در سازمان تامین اجتماعی به این سمت حرکت کنیم و خلأهای احتمالی را شناسایی و برطرف کنیم.

وی گفت: هزینه درمان تامین اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که توسعه خدمات باید بر کنترل و نظارت بر این هزینه ها متمرکز شود.

مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی یادآور شد: سامانه نسخه الکترونیکی ایجاد شد تا بتوانیم بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده نقش مدیریتی خود را انجام دهیم و در نقاطی که سامانه به درستی کار نمی‌کند و مشکل دارد، مشکلات را اصلاح کنیم.

موسوی با بیان اینکه اجرای کامل نظام ارجاع می تواند از تحمیل برخی هزینه های غیرضروری جلوگیری کند، گفت: الزام تدوین و ابلاغ دستورالعمل های بالینی یا دستورالعمل های درمانی برای تمامی خدمات نیز بسیار حائز اهمیت است.

نباید اجازه داد هزینه های غیرمنطقی و نادرست به سیستم بیمه تحمیل شود
وی بر تلاش برای تحقق راهبرد توسعه کمی و کیفی خدمات و تعمیق خدمات درمانی تاکید کرد و افزود: نباید هزینه های غیرمنطقی و غیر منطقی به نظام بیمه ای تحمیل شود. از آنجایی که شرکت‌های بیمه سلامت متحمل هزینه‌های غیرضروری مانند درخواست‌های غیرضروری برای خدمات گران قیمت تشخیصی می‌شوند، با چالش محافظت مؤثر بیمه‌شدگان در برابر هزینه‌های بالای درمان‌های ضروری هنگام اجرای وظیفه اصلی خود مواجه هستند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، نظام سلامت کشور باید دستورالعمل های روش های بالینی و پاراکلینیکی را با جدیت دنبال کند. سیستم بیمه گرچه با بیمار تعامل دارد، اما باید متعهدانه و سخاوتمندانه و با در نظر گرفتن تمام نیازهای بیمار رفتار کند. اما باید معاینات و اقدامات لازم را داشته باشید تا از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

موسوی تصریح کرد: وزارت بهداشت قصد دارد «پزشکی خانواده» را وارد بستر الکترونیکی نسخه‌نویسی کند که تصمیم درستی است زیرا مسیر درست را تشخیص داده و این بستر را شناخته و می‌خواهد طرح‌های بزرگی را در آن اجرا کند.

وی به تشریح مزایا و دستاوردهای دهه فجر برای مخاطبان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: فعالیت‌ها و خدمات درمانی سازمان بسیار مهم است و متاسفانه اهمیت آن‌ها زمانی مشخص می‌شود که مشکل یا اختلالی ایجاد شود. ”

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برخی از خدمات این سازمان را نادر و حتی بی نظیر در منطقه عنوان کرد که خدمات گران قیمت و گرانی را به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می کند.

موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران که در حمله رژیم دروغین و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیدند، ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد ردپای خون پاک این شهدا باشیم و شاهد زوال و نابودی باشیم. رژیم کودک کش یک رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی همچنین به حمله تروریستی ۲۲ شهریور اشاره کرد دی وی در کرمان که توسط گروهک داعش انجام شد، یادآور شد: در این حادثه فاطمه برهان نژاد از همکاران تامین اجتماعی به همراه مادرش به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا