اخبار اقتصاد ایران

هزینه سفر عمره چقدر است؟

برای اینکه بدانید اولویت شما چیست، باید از طریق روش های موجود، قبض و اولویت حج خود را استعلام کنید.

حدود ۹ سال است که حجاج و عمره به خانه خدا مشرف نشده اند و همین امر باعث شده است که بسیاری از مردم در صف تشرف منتظر بمانند و اکنون پس از این وقفه طولانی در آذر ماه ۱۴۰۲ می توانند حج عمره خود را به جا آورند، اما سوال اینجاست که بعد از این همه سال هزینه سفر عمره و انجام وظیفه قبض حج چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد؟

هزینه سفر عمره در تاریخ دی ماه ۱۴۰۲ برای هر نفر بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان است. “

بی شک این تاخیر در سفر حج و عمره باعث شده بسیاری از مردم به دلایلی فیش های حج خود را بفروشند و به دیگری بدهند اما اکنون با باز شدن سفر حج، قیمت این بلیط ها مجددا افزایش یافته است. تورم. و مسائل سیاسی داخلی و خارجی هزینه سفر عمره را افزایش داده است که البته رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه اخیر خود در آذرماه گفته است که اگرچه به عوامل زیادی از جمله کیفیت هتل و … بستگی دارد. پیش بینی ما این است که هزینه سفر عمره بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان متغیر است.

چه کسانی می توانند به حج عمره بروند؟

اما حالا که می دانیم هزینه سفر عمره چقدر است؟ این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در حج عمره شرکت کنند؟ به گفته سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت کسانی که در سال ۸۷ از طریق بانک ملی و ملت واریز کرده اند و جزو اولویت های اعلام شده از ساعت ۱ تا ۱۵۰ هستند می توانند در مرحله اول به حج عمره بروند.

چگونه اولویت حج عمره خود را بدانیم؟

برای اینکه بفهمید چقدر اولویت دارید، باید از طریق روش های موجود در قبض حج که به طور کلی دارای ۳ روش است، اولویت خود را استعلام کنید:

  1. استعلام قبض حج با کد ملی : در این روش باید کد دستوری ۴*۶۴۵۱۱ را شماره گیری کرده و کد ملی خود را وارد کنید.

۲- استعلام فیش حج عمره از طریق درگاه بانک ملت: در صورتی که سپرده شما در بانک ملت بوده است باید از طریق لینک زیر وارد این سامانه شده و پس از وارد نمودن اطلاعات از اولویت خود مطلع شوید.

۳- استعلام فیش حج عمره از طریق درگاه بانک ملی: چنانچه در سال ۱۳۸۶ از طریق بانک ملی اقدام کرده اید، اولویت خود را از طریق آدرس زیر استعلام نمایید.

در نهایت هزینه سفر عمره چقدر است؟

همانطور که گفته شد هزینه سفر عمره تاثیر مستقیمی بر کیفیت هتل دارد و حداقل قیمت ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۴ میلیون تومان با تمامی خدمات و کیفیت بالای هتل می باشد.

نکته این است که این قیمت در آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام شده و تعداد نفرات مرحله اول است و همچنین از آنجایی که طبق گفته رئیس سازمان حج و زیارت سالانه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر قرار است به این شهر سفر کنند. خانه خدا حرمت دارد، ممکن است قیمت ها در مراحل بعدی و کاروان های بعدی متفاوت باشد.

نتیجه

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، افرادی که در اولویت ۱ تا ۱۵۰ هستند (استعلام باید انجام شود) و شرایط لازم را دارند، در کاروان و سری اول حداقل ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۴ میلیون تومان هزینه سفر عمره آنها با همه اینها یک خدمت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا