ترندهای روز

هشدار؛ این شهر ایران در کوره گرماست!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی از افزایش دمای هوای اهواز در پنج روز آینده به ۵۱ درجه سانتیگراد و تداوم بارش ها در مناطق مستعد کشور خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های مازندران، تهران و البرز، ارتفاعات استان های کرمان و هرمزگان، برخی نقاط. در جنوب و جنوب شرق استان فارس. ، جنوب یزد و اصفهان بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور، شرایط جوی مذکور در ارتفاعات گلستان نیز رخ می دهد و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی، جنوب سیستان و در ارتفاعات هرمزگان و کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: روز پنجشنبه در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده و از امروز تا پایان هفته در ارتفاعات البرز پیش بینی می شود. شمال شرق، شرق، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور. در دامنه های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در ساعاتی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. امروز و فردا خلیج فارس، دریای عمان و از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه دریای خزر مواج است.

ضیائیان افزود: وضعیت فعلی هوای اهواز به عنوان گرم ترین مرکز کشور صاف تا کمی ابری همراه با غبار در صبح، وزش باد در بعدازظهر و احتمال گرد و خاک با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی گراد است. حداکثر دمای مرکز استان به ۵۱ درجه سانتیگراد می رسد و وضعیت فعلی آسمان تهران نیمه ابری، در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار، بعد از ظهر افزایش وزش باد و گاهی وزش باد شدید است. با حداکثر ۳۸ و حداقل ۲۷ درجه سانتیگراد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان کمی ابری با افزایش ابر، وزش باد شدید و گرد و خاک با حداکثر ۴۰ و حداقل ۲۴ درجه سانتی گراد است و در روز دوشنبه افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. و گرد و غبار با حداکثر ۴۰ و حداقل ۲۳ درجه. درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا