اقتصاد جهان

هشدار آمریکا درباره تحریم بانک اتریشی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، پرتال خبری EUobserver اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا بانک چندملیتی Raiffeisen (RBI) که مقر آن در اتریش است، به دلیل فعالیت در روسیه تهدید به تحریم کرده است.

بر اساس این نشریه، وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد که ادامه فعالیت این بانک در روسیه خطر قطع دسترسی این بانک به سیستم مالی آمریکا را به دنبال دارد.

به گزارش EU Watch، آنا موریس، یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، این موضوع را با دولت اتریش و مدیران بانک Raiffeisen در میان گذاشت.

سخنگوی بانک رایفیزن در گفت و گو با این رسانه گفت: به عنوان یک قاعده کلی، ما به صورت علنی در مورد مذاکرات با مقامات اظهار نظر نمی کنیم.

Raiffeisen از سال ۱۹۹۶ در روسیه فعالیت می کند. Raiffeisenbank، زیرمجموعه Raiffeisen در روسیه، رتبه دهم را در بین موسسات اعتباری روسیه از نظر کل دارایی دارد.

Raiffeisen، دومین موسسه اعتباری اتریش، در ماه های اخیر تحت فشار فزاینده ای از سوی مقامات غربی و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

گزارش ها حاکی از آن است که بانک مرکزی اروپا (ECB) از وام دهنده خواسته است تا از بازار روسیه خارج شود، در حالی که گروه RBI در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل نقض احتمالی تحریم های غرب مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا