ترندهای روز

هشدار اورژانس از افزایش مسمومیت با قارچ سمی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بابک یکتاپرست درباره آمار مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های سمی در کشور گفت: تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس از هشتم به بعد. فروردین این ماه تا آخرین روز یعنی پنجم خردادماه حاکی از آن است که مسمومیت با قارچ های سمی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر شده است. آماری که نشان از ادامه روند افزایشی مسمومیت ها پس از مصرف قارچ دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳۳ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی یا قارچ وحشی دچار مسمومیت شده اند، گفت: متاسفانه دو نفر از مصرف کنندگانی که در تهران بودند جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۴ نفر همچنان در بیمارستان بستری و تحت مداوا هستند و مابقی از بیمارستان ترخیص شده ایم.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، استان های لرستان، کردستان و کرمانشاه به ترتیب با ۶۰، ۵۱ و ۴۱ نفر بیشترین آمار مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی را دارند. استان تهران نیز تنها استان با دو فوتی است.

وی به آمار قبلی اورژانس از روند مسمومیت با قارچ اشاره کرد که مربوط به هشتم است. فروردین امسال تا ۲۲ اردیبهشت بود، گفت: در این مدت ۱۲۰ نفر با قارچ وحشی مسموم شدند.

یکتاپرست درباره دلایل افزایش مسمومیت ها نیز گفت: امسال میزان بارندگی باعث افزایش رشد قارچ در طبیعت شده است و متاسفانه از آنجایی که مردم و گردشگران اطلاعات کمی در مورد قارچ دارند؛ چرا که این موضوع باعث شده تا رشد قارچ در طبیعت افزایش یابد. برخی ممکن است با مصرف این قارچ های وحشی مسموم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا