ورزشی

هشدار باشگاه بارسلونا به هوادارانش درباره سفر به عربستان/ مراقب تروریست‌ها باشید!

مسابقات چهارجانبه سوپرکاپ اسپانیا فردا (چهارشنبه) با دیدار اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در ریاض آغاز می شود و یک روز بعد بارسلونا قهرمان فصل گذشته به مصاف اوساسونا می رود.

برگزاری این تورنمنت در عربستان منافع مالی قابل توجهی برای فدراسیون فوتبال اسپانیا دارد و سالانه حدود ۴۰ میلیون یورو برای آن به ارمغان می آورد. البته این سازمان همواره تلاش کرده است تا نشان دهد که سفر خود به خاورمیانه برای ترویج رویکردهای اخلاقی مثبت و کمک به بهبود وضعیت حقوق بشر در منطقه است، چیزی که باشگاه بارسلونا به وضوح احساس نمی کند و به همین دلیل است. باشگاهی که نگران خطر است امنیت و سلامت هوادارانش در عربستان در حال سقوط است و او درباره عواقب سفرشان به خاورمیانه به آنها هشدار داده است.

به گزارش مجله AS، باشگاه بارسلونا لیستی از بایدها و نبایدهایی که هوادارانش باید در عربستان سعودی رعایت کنند را ارائه کرده است. در بخشی از این دستورالعمل در خصوص ابراز احساسات جنسی در ملاء عام یا حتی در شبکه های اجتماعی و شعار دادن یا هر رفتاری که حاکی از حمایت از همجنس گرایان باشد، هشدار داده شده است که انجام این گونه رفتارها منجر به جرایم سنگین برای همجنس گرایان خواهد شد. متخلفان

در بخشی دیگر از دستورالعمل باشگاه بارسلونا هشداری در مورد مصرف الکل، مواد مخدر و مواد غذایی تولید شده از گوشت خوک وجود دارد که همگی در عربستان ممنوع بوده و مجازات های سنگینی در پی دارند. یکی دیگر از مواردی که باشگاه بارسلونا هواداران خود را از انجام آن منع کرده است، تجمعات گسترده به ویژه در اماکن عمومی یا مراسم مذهبی، راهپیمایی برای سردادن شعارهای اعتراضی و یا هرگونه فعالیت مغایر با قوانین دولت عربستان در خصوص برقراری صلح اجتماعی است.

نگران کننده ترین بخش این دستورالعمل هشدار درباره احتمال فعالیت گروه های تروریستی در عربستان است. باشگاه بارسلونا در این بخش نوشت: در خصوص تروریسم باید به این نکته اشاره کرد که عربستان سعودی و شهروندان کشورهای غربی از جمله اتباع اسپانیا، اهداف بالقوه گروه های تروریستی فعال در این کشور و کشورهای همسایه هستند.

بارسلونا در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپایی در زمینه ارتقا به مواردی بوده است که در بخش اول دستورالعمل‌های خود ذکر شده است، هرچند درآمد حاصل از بازی در عربستان سعودی برای باشگاه کاتالونیایی آنقدر بالاست که با وجود نگرانی از سفر به خاورمیانه با این موافق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا