اقتصاد جهان

هشدار بانک جهانی درباره ورشکستگی قریب الوقوع اوکراین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، یک مقام بانک جهانی به نقل از راشاتودی در گفتگو با خبرگزاری تاس هشدار داد که اوکراین در اوایل سال آینده ورشکست می شود مگر اینکه کشورهای غربی موافقت کنند که بدهی ها را از دفتر خود پاک کنند یا بدهی های کشور را بازسازی کنند.

در این گزارش آمده است که کی‌یف به کمک مالی حامیان غربی خود متکی است، اما این حمایت در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، از جمله بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا که هنوز در کنگره مسدود شده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، درباره آخرین کمک های مالی هفته گذشته دولت کی یف در قالب برنامه بانک جهانی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار گفت که هیئت روسی در بانک جهانی با استناد به اساسنامه این سازمان رای منفی داده است. وام. .

به گفته این مقام، پیش نویس سند تخصیص این بودجه «علنی» به وضعیت مالی «فاجعه بار» اوکراین به دلیل کاهش رشد اقتصادی و کاهش کمک های خارجی اشاره دارد.

وی هشدار داد که اگر طلبکاران غربی از رد بدهی های کی یف از جمله بدهی های شرکت های خصوصی و بانک ها در سال ۲۰۲۵ خودداری کنند، این کشور ممکن است با ورشکستگی روبرو شود.

این مقام افزود که مدیریت بانک مستقر در واشنگتن خطرات “بسیار زیاد” همکاری با اوکراین را تشخیص داده و مانند معاملات قبلی، این بانک بودجه ای را به کیف ارائه نکرده است.

این منبع تاکید کرد که در آخرین وام، بانک جهانی “یک بار دیگر” از تضمین های دو کشور اهداکننده اوکراین، ژاپن و بریتانیا استفاده کرد.

به گفته دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، این وام برای اهداف اجتماعی و بشردوستانه و برای بازسازی کشور استفاده خواهد شد. دولت اوکراین کسری بی سابقه ۴۳.۹ میلیارد دلاری را در سال جاری پیش بینی کرده و قصد دارد بیشتر آن را با کمک مالی اهداکنندگان غربی خود پوشش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا