اقتصاد جهان

هشدار بلومبرگ درباره نابودی صنعت خودروسازی اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی هشدار داد که خودروسازان اروپایی با تعطیلی کارخانه ها و از بین رفتن هزاران شغل مواجه هستند زیرا این شرکت ها برای ادامه روند برقی کردن خودروهای خود پس از افت با مشکل مواجه هستند. در تقاضا و افزایش رقابت

بر اساس تحلیل این شبکه خبری، سال گذشته تقریبا یک سوم کارخانه های بزرگ خودروسازی پنج شرکت بزرگ اروپایی بی ام و، مرسدس بنز، استلانتیس، رنو و فولکس واگن کمتر از ظرفیت تولید خود فعالیت می کردند.

اعداد و داده های این گزارش نشان می دهد که این غول های خودروسازی کمتر از نیمی از ظرفیت خود را تولید کرده اند.

طبق گزارش‌ها، فروش سالانه در اروپا حدود ۳ میلیون دستگاه خودرو کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است، که کارخانه‌ها را قادر به تولید با ظرفیت کامل نمی‌کند و هزاران شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد این منطقه می‌شود که پس از عقب افتادن از رقبای اصلی خود، ایالات متحده و چین، با یک رکود طولانی‌مدت مواجه است.

ماتیاس اشمیت، تحلیلگر مستقل خودرو، به بلومبرگ گفت: «خودروسازان بیشتری برای تکه‌هایی از کیک کوچک‌تر می‌جنگند. برخی از تأسیسات تولیدی قطعاً باید تعطیل شوند.

در همین حال، گروه فولکس واگن آلمان هفته گذشته اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ نزدیک به ۹۰ ساله خود، در حال بررسی تعطیلی کارخانه های خود در آلمان است. این خودروساز گفت که برای دور شدن از سوخت های فسیلی با مشکل مواجه است.

بی ام و همچنین هشدار داد که تقاضای ضعیف در چین تهدید بیشتری برای فروش و سود است.

احتمال تعطیلی کارخانه ها در اروپا در سال های اخیر در بحبوحه افزایش قیمت انرژی و کمبود نیروی کار که هزینه های نیروی کار را افزایش داده است، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا