ترندهای روز

هشدار به مسئولان؛ هر ماه ۲۰۰ پرستار مهاجرت می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

فریدون مرادی در خصوص مطالبات جامعه پرستاری از دولت چهاردهم و رئیس جمهور جدید افزود: یکی از مهمترین خواسته های پرستاران اجرای صحیح قانون تعرفه خدمات پرستاری است. مدت زیادی است که تعرفه خدمات پرستاری به حساب پرستاران واریز نشده و بیش از یک سال است که این تعرفه به دست پرستاران نرسیده است. ضمناً رفاه همکاران پرستاری اصلاً مناسب نیست.

وی ادامه داد: اضافه کاری پرستاران نیز بسیار کم است و در شأن پرستاران نیست. اکنون پرستاری با ۲۵ سال سابقه کار به ازای هر ساعت اضافه کاری ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان دریافت می کند که مبلغ بسیار کمی است و از این مبالغ مالیات کسر می شود.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: جذب نیروهای فعال در دوران کرونا نیز یکی از مطالبات جدی جامعه پرستاری از دولت آینده است. نیروهایی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونا کار می‌کردند و در زمانی که نظام سلامت به این افراد نیاز داشت به کمک نظام سلامت می‌آمدند باید جذب شوند.

هشدار به مسئولان؛  هر ماه 200 پرستار مهاجرت می کنند

وی افزود: رفع دغدغه مالی نیروهای شرکتی از دیگر خواسته های پرستاران است. مطالبات و اضافه کاری نیروهای شرکتی گاهی تا یک سال به تاخیر می افتد و رفاه این نیروها صفر است.

مرادی گفت: کمبود شدید کادر پرستاری نیز یکی از مشکلات مهم جامعه پرستاری است که بر دوش جامعه پرستاری است چرا که فشار کاری ناشی از کمبود نیرو باید توسط سایر پرستاران در قالب اضافه کاری جبران شود. و این موضوع نیز به صورت اضافه کاری است. برای پرستاران الزامی است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به این سوال که مهم ترین خواسته جامعه پرستاری از رئیس جمهور و وزیر بهداشت دولت چهاردهم چیست، خاطرنشان کرد: دولت آینده باید به سمت پرستاران برود. در حال حاضر ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار از کشور خارج و مهاجرت می کنند که مشکل اصلی آنها کمبود معیشت است در حالی که بسیاری از آنها می خواهند در کشور خود خدمات ارائه دهند.

وی گفت: برای هر دانشجوی پرستاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش هزینه می شود اما این جوانان آموزش دیده را که سرمایه های کشور هستند به راحتی از دست می دهیم و به کشورهای همسایه می روند.

مرادی تاکید کرد: دولت آینده باید به موضوع جلوگیری از خروج نخبگان از کشور توجه ویژه داشته باشد. بخش مهمی از این مشکل با بهبود شرایط زندگی پرستاران و استخدام کارگران جوان حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا