هشدار بیمه مرکزی به مدیران صنعت بیمه با «نمره منفی»
بیمه مرکزی توضیحی ارائه داد: نظارت مداوم بر شرکتهای بیمه ، کنترل نتیجه گیری ، کنترل خسارت به کسانی که ضرر دارند ، مهارتهای مالی و مشاهده سایر مقررات بیمه و همچنین هشدارهایی برای مدیران شرکتهایی که از حرفه خود خودداری کرده اند ، از جمله حرفه خودشان.
یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی ، همچنین در برخی آژانس ها و موسسات به عنوان “کارت زرد” یاد می شود ، ایجاد “نمره منفی” است که در کمیته های فنی و تخصصی استخراج می شود و برای مدیرعامل یا هیئت مدیره شرکتهای نظارت شده محرمانه است.
البته این است که بررسی های منفی در ابتدا هشدار داده شده و توضیح داده می شود ، اما اگر رفتار غیرحرفه ای ادامه یابد و عدم اصلاح روندهای قبلی ، بررسی های منفی حتی منجر به رد صلاحیت شرکت های مربوطه شود.
مسلم است که برای هر نمره منفی که توسط کمیته تخصصی اعلام شده است ، از جمله دعوت مدیران و اطلاعات شفاهی ، و موارد انحراف روشن چارچوب بیمه و حتی یک امتیاز منفی برای مدیران ، نه جنبه های شخصی و کسری وجود دارد.
البته برخی از نگرانی ها برای سرپرست صنعت بیمه قابل درک است ، اما اگر مدیران و اپراتورهای شرکت به مسیر بیمه حقوقی و حرفه ای نسبت داده شوند ، این نگرانی ها حل می شود.
بیمه مرکزی به عنوان بالاترین مقام برای نظارت بر صنعت بیمه ، وظیفه بالایی برای حمایت از بیمه گذاران و حمایت از حقوق مردم دارد و هر کجا که منافع عمومی جامعه و حقوق بیمه گذاران به اشتباه تهدید شود ، با اختلاف نظر و تأیید مشترک غیرقانونی نیست.
اگر این کار را تکرار کنید ، این ممکن است لازم باشد که تمام هشدارها و هشدارهای صادر شده توسط بیمه مرکزی براساس مقررات تعریف شده و پیش ساخته باشد و پس از هشدارهای شفاهی تصویب و محرمانه شوند.
طبق اساسنامه انجمن در رابطه با “صلاحیت حرفه ای صنعت بیمه” ، کلیه نظرات منفی و رتبه بندی های منفی باید روند قانونی خود را طی کند و حق اطلاع رسانی و هشدار بدون دلیل و امکان دفاع از مدیران برای دفاع از مدیران اشتباه است.
بدیهی است ، هر اعتراض به نمرات منفی صنعت بیمه قطعاً دنبال می شود -UP و خطاهای احتمالی کانال های قانونی بیمه مرکزی.
نتیجه نهایی این است که سرپرست صنعت بیمه علاوه بر اعلام رتبه های منفی ، نتایج مثبتی را در زمینه مراجعه به صنعت بیمه ثبت می کند ، که اگر نمره فعلی مطابق با سبک موجود و مقررات موجود در دسترس باشد ، می تواند نمره منفی را خنثی کند.
علیرغم تصمیم سرپرست در صنعت بیمه برای حفظ محرمانه بودن ارزیابی های منفی ، اگر مدیران به صورت کتبی نوشته شوند ، آماده انتشار آزادی اطلاعات هستند ، هیچ مشکلی برای آشکار کردن آن در افکار عمومی نیست.
البته این است که جریانهای توهین آمیز سعی می کنند با عقب نشینی بر روی سازها و بحث و جدال ، از مسئولیت اقدامات خود محافظت کنند ، اما بدون شک رسانه های مستقل و مستقل و همچنین صاحبان وجدان خالص از هرگونه تلاش مقامات به سمت حقوق مردم و جلوگیری از نقض منافع آنها.