اقتصاد جهان

هشدار تخلیه قطب نفت شیل کانادا به خاطر آتش سوزی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از اویل پرایس، به دلیل آتش سوزی های گسترده در این منطقه، هشدار تخلیه فورت مک موری، قطب اصلی صنعت نفت شیل کانادا در آلبرتا اعلام شده است.

دولت آلبرتا عصر یکشنبه چهار هشدار آتش سوزی فعال در وب سایت خود داشت که بر اساس شدت طبقه بندی شده بودند. این منطقه در حال حاضر در سطح آمادگی عملیاتی است، یعنی مرحله ای قبل از سطح بحرانی که در آن تخلیه باید انجام شود.

بهار فصل آتش سوزی در کانادا است و شعله های آتش گاهی اوقات تولید نفت شیل در آن کشور را مختل می کند. آتش سوزی سال ۲۰۱۶ ۹۰۰۰۰ نفر را در فورت مک موری تخلیه کرد و تولید میلیون ها بشکه نفت در روز را متوقف کرد.

به گفته یک مقام مسئول در استان آلبرتا، طی شبانه روز گذشته ۱۱ آتش سوزی جدید در این استان به وقوع پیوست که دو مورد از آنها از کنترل خارج شده است. در مجموع ۴۷ آتش سوزی جنگل در آلبرتا در حال حاضر شعله ور است، ۸ آتش سوزی هنوز تحت کنترل نیستند. دولت آلبرتا اعلام کرد که دو سوم این آتش سوزی ها ناشی از سهل انگاری انسان است.

تولید نفت شیل در کانادا طی ۱۰ سال گذشته ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. انتظار می رود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳.۸ میلیون بشکه در روز برسد که ۱۵ درصد بیشتر از سطح فعلی است.

انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا