اقتصاد جهان

هشدار ترامپ به بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، دونالد ترامپ به جی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هشدار داد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، نرخ بهره را کاهش ندهد.

این نامزد جمهوری خواه همچنین تاکید کرد که در صورت انتخاب شدن، به رئیس فدرال رزرو اجازه می دهد در صورتی که وظایف خود را به درستی انجام دهد، به دوره ریاست جمهوری خود ادامه دهد.

ترامپ در مصاحبه با بلومبرگ اذعان کرد که فدرال رزرو “شاید” نرخ بهره را پیش از انتخابات ۵ نوامبر کاهش دهد، اما افزود: “آنها می دانند که نباید این کار را انجام دهند.”

ترامپ همچنین به نگرانی‌های فزاینده در بازارهای مالی اشاره کرد که فدرال‌رزرو را سیاسی کرده و تلاش می‌کند پاول را قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۶ برکنار کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: به او اجازه می دهم به خدمتش ادامه دهد. مخصوصاً وقتی متقاعد شده ام که او کار درستی انجام می دهد.

مصاحبه او با بلومبرگ در اواخر ژوئن انجام شد اما همزمان با کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی در روز سه شنبه منتشر شد.

سرمایه گذاران می ترسند که او به دنبال جایگزینی پاول باشد، که به طور گسترده به عنوان یک چهره با نفوذ در وال استریت شناخته می شود که فدرال رزرو را در یکی از بدترین شوک های تورمی خود در دهه های اخیر هدایت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا