بانک و بیمه

هشدار! حباب ۴۱ درصدی در ربع سکه| سرمایه‌گذاران در کدام بخش های بازار طلا بیشتر احتیاط کنند!

هادی بهرامی; بازار: حرکات بازار معاملات طلا در هفته گذشته متناقض بوده است. اونس جهانی طلا از یک سو با رشد همراه بود، اما از سوی دیگر سکه و طلای زینتی و همچنین ETF ها کاهشی را ثبت کردند. دلیل اصلی کاهش جعبه ها، سکه ها و جواهرات طلای ۱۸ عیار کاهش نرخ دلار آزاد است و اگر بخواهیم نمودارها و اخبار را از یک مقایسه بزرگتر بررسی کنیم، قیمت جهانی هر اونس طلا به دلیل کاهش نرخ دلار است. نگرانی که ناشی از تنش های منطقه و همچنین انزوای سیاسی، نظامی و اقتصادی و رقابت بین کشورهاست و به نظر می رسد قصد تسلیم در برابر مقاومت فرضی تحلیل تکنیکال را ندارد.

قیمت جهانی اونس طلا در هفته گذشته ۲.۹ درصد افزایش یافته و در یک ماه و نیم اخیر این افزایش ۹ درصد بوده است که نشان دهنده همبستگی بازارهای طلا با تنش ها و اخبار اقتصادی جهانی است. در همین مدت قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به اونس جهانی ۲.۶ درصد کاهش یافت. در این میان سکه تمام امامی ۴ درصد، نیم سکه ۴.۲ درصد و ربع سکه ۶.۸ درصد کاهش داشته است و این درصد نوسان نشان می دهد که سکه طلا به دلیل حباب مثبت بیشترین افت را تجربه کرده است.

نام بازار

آخرین قیمت

درصد بازده هفتگی

اونس جهانی

۲,۴۵۸ دلار

+۲.۹

طلای ۱۸ عیار

۳,۴۸۴,۰۰۰ تومان

-۲.۶

سکه کامل

۴۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان

نیم سکه

۲۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

-۴.۲

ربع سکه

۱۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان

-۶.۸

قیمت هر اونس طلا طی هفته گذشته ۲.۹ درصد افزایش یافته است و از ۲۳۸۳ دلار به ۲۴۵۸ دلار رسیده است، در محدوده ریسکی که نیاز به احتیاط در خریدها و معاملات اهرمی دارد. طلای ۱۸ عیار با افت ۲.۶ درصدی از ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان به ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسید و به نظر می رسد هنوز جای پیشرفت بیشتری وجود دارد. سکه تمام با ۴ درصد کاهش در محدوده ۴۳ میلیون تومان به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و پس از آن نیم سکه با ۴.۲ درصد کاهش در محدوده ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۶.۸ درصد کاهش قرار گرفتند. در محدوده ۱۴۴۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

طبق آخرین بررسی ها ارزش ذاتی طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان، طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان، سکه تمام ۳۴ میلیون و ۷۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ربع سکه است. ۸ میلیون و ۵۱۹۰۰۰ تومان. هنگام مقایسه حباب‌های انواع مختلف طلا، متوجه می‌شویم که بیشتر حباب‌ها با ۴۱ درصد ربع سکه، ۲۴ درصد نیم سکه و ۸ درصد سکه کامل تشکیل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا