ترندهای روز

هشدار درباره کلاهبرداری با عنوان بسته معیشتی رییس جمهور منتخب

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و شکایات قضایی واصله به پلیس فتا و گزارش های متعدد مردمی، مشخص شد مجرمان سایبری با شگردی در صدد کلاهبرداری از هموطنان هستند. دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب و در همین راستا اس ام اس حاوی لینک های آلوده را برای کاربران ارسال کرده اند.

وی با بیان اینکه ارسال لینک های آلوده با عناوین مختلف یکی از شگردهای مجرمان سایبری است، گفت: این افراد همواره امنیت مالی و داده ای هموطنان را تهدید می کنند و بارها در رابطه با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده شده است. . خوشبختانه در رابطه با این ترفند گزارشات مردمی زیادی از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های پلیس فتا به دست ما رسید که هموطنان این روند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.

پاشایی گفت: متاسفانه همچنان شاهد فریب تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده قضایی در این زمینه هستیم. بنابراین لازم است هموطنان عزیز همواره توجه داشته باشند که فریب این پیامک را که از طریق شماره شخصی و یا از طریق پیام رسان های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده است را نخورند و از کلیک بر روی لینک موجود در آن خودداری کنند. حتی در مواردی چنین پیام هایی با سوء استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می شود که نباید به آن توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا