بانک و بیمه

هشدار سازمان امور مالیاتی به بانک‌ها و نهادهای کم کار در ارسال اطلاعات

به گزارش ایران تحلیل، مهدی محدی باکن نظر افزود: بانک ها موظفند اطلاعات لازم را برای پاسخگویی به درخواست های سازمان مالیاتی در خصوص برخی از بدهکاران مالیاتی یا مشکوک به فرار مالیاتی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

وی افزود: بنابراین با توجه به ماده ۱۶۹ مکرر، هر بانک یا مؤسسه ای که موظف به ارائه این اطلاعات به اداره امور مالیاتی است، باید از انجام این کار خودداری کند. موضوع ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم و نیز نسبت به بدهکاران بانکی، نسبت به رؤسا یا اعضای هیأت مدیره یا کسانی که مدیریت این سازمان و مؤسسه را در دست دارند و ممنوع الخروج می کند، به همین ترتیب است. .

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به نام و مشخصات بانک مورد نظر گفت: از ذکر نام بانک متأسفیم، اما یکی از بانک‌های خصوصی بود که به تعدادی اطلاعات شخصی مشکوک بود. درگیر فعالیت های تجاری که فعالیت های آنها را پنهان می کند. و چیزی را کتمان کردند که مصداق فرار مالیاتی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی هستند که فوق بدهکار بوده و مرتکب جرائم مالیاتی شده اند و با ظرفیت های مختلف قانونی از جمله ماده ۱۶۹ از پرداخت بدهی مالیاتی خود خودداری می کنند که این اختیار به سازمان امور مالیاتی داده شده است. علیه این افراد اقدام کنید.

موحدی باکنذر در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل کلی برای همه بانک ها در نظر گرفته شده است، گفت: بانک ها در حال حاضر موظف نیستند کلیه معاملات مشکوک یا اطلاعات تجاری را در این قالب به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، بلکه پاسخ به سوالات درخواست سازمان امور مالیاتی است. مشخص شده.

هفته گذشته مدیر کل بازرسی سازمان مالیاتی کشو از صدور حکم ممنوع الخروجی برای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره یکی از بانک های کشور خبر داد که از پاسخگویی به درخواست سازمان مالیاتی برای اطلاع از تراکنش های بانکی خودداری کردند.

وحید عزیزی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم و پلیس مالیاتی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج شده اند.

عزیزی با تاکید بر اینکه این اخطار به تمامی مراجع نظارتی کشور ابلاغ شده است، افزود: در صورت عدم ارائه اطلاعات صحیح در مدت مقرر و از طریق بستر ایجاد شده توسط سازمان، سازمان امور مالیاتی متخلفان را به صورت دسته جمعی مجازات خواهد کرد. میزان فرار مالیاتی احتمالی بنابراین او مسئولیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا