اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین المللی پول به اروپا درباره امنیت انرژی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن ، تحلیلگران صندوق بین المللی پول هشدار دادند که جنگ اوکراین و تحریم های روسیه می تواند به امنیت انرژی و توسعه اقتصادی اروپای غربی و مرکزی آسیب برساند.

این یافته‌ها در حالی است که اتحادیه اروپا در حال بررسی محدودیت‌هایی برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه است.

بر اساس مطالعه‌ای که برای صندوق بین‌المللی پول انجام شد و روز سه‌شنبه منتشر شد، به‌رغم مجموعه‌ای از اقداماتی که سیاستمداران اروپایی از زمان آغاز خصومت‌ها و محدودیت‌های تجاری علیه مسکو برای تقویت امنیت انرژی منطقه اتخاذ کردند، هزینه‌های انرژی همچنان بالاست.

در سند همراه این مطالعه، اروپا به اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس اشاره دارد.

شبیه‌سازی‌های نویسندگان گزارش نشان می‌دهد که بحران اوکراین و اقدامات ناشی از آن علیه روسیه در میان‌مدت «تأثیر متفاوتی» بر بخش انرژی خواهد داشت.

این مقاله نشان می دهد که کاهش وابستگی انرژی اروپا به مسکو با تنوع بخشیدن به منابع ممکن است این قاره را برای شوک های عرضه انرژی در آینده آماده کرده باشد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا واردات سوخت از آمریکا و آفریقا را افزایش داده و همچنین در تلاش است تا تولید انرژی خود را توسعه دهد.

اما با وجود افزایش عرضه انرژی و کاهش جزئی مصرف، قیمت ها بالاتر از سناریوی غیرجنگی است.

در این سند آمده است که درگیری می تواند به طور مداوم قیمت انرژی در اروپا را افزایش دهد که با افزایش سهم هزینه های انرژی در تولید ناخالص داخلی، امنیت انرژی را تهدید می کند و فعالیت های اقتصادی را نسبت به هرگونه اختلال انرژی حساس تر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا