اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین المللی پول درباره کسری بودجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه در گزارشی هشدار داد که کسری بودجه و بدهی فزاینده دولت آمریکا یک “خطر فزاینده” برای اقتصاد جهانی است و باید به سرعت به آن رسیدگی شود.

داده ها نشان می دهد که بدهی ملی کشور به تقریباً ۳۵ تریلیون دلار در حال افزایش است.

بر اساس آخرین آمار صندوق بین المللی پول، کسری بودجه فدرال ایالات متحده از ۱.۴ تریلیون دلار در سال مالی ۲۰۲۲ به ۱.۷ تریلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

دفتر بودجه کنگره، ناظر رسمی امور مالی دولت ایالات متحده، اوایل این ماه پیش بینی کرد که کسری بودجه امسال احتمالا به ۱.۹ تریلیون دلار یا حدود ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خواهد رسید.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش بررسی سیاست اقتصادی ایالات متحده نوشت، چنین کسری‌ها و بدهی‌های بزرگی خطرات فزاینده‌ای را برای اقتصاد ایالات متحده و اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به هزینه‌های تامین مالی بالاتر و افزایش ریسک عدم پرداخت بدهی‌های سررسید می‌شود.

این سازمان افزود: «این کسری‌های مزمن بودجه نشان‌دهنده عدم تعادل سیاستی قابل توجه و پایدار است که باید فوراً برطرف شود.»

بدهی ملی ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ از سقف قانونی ۳۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت و همچنان در حال افزایش است.

پس از ماه ها هشدار در مورد نکول قریب الوقوع خزانه داری آمریکا، رئیس جمهور جو بایدن در ژوئن ۲۰۲۳ لایحه بدهی را امضا کرد که سقف آن را تا ژانویه ۲۰۲۵ به حالت تعلیق درآورد.

این عملاً به دولت ایالات متحده این امکان را داد که تا سال آینده بدون محدودیت وام بگیرد. کمتر از دو هفته پس از تصویب این قانون، بدهی به ۳۲ تریلیون دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا