اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به مصادره دارایی های روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آلفرد کومر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین المللی پول به نقل از راشاتودی هشدار داد که هرگونه اقدام برای توقیف دارایی های مسدود شده روسیه باید با حمایت قانون انجام شود تا از خطر جلوگیری شود. تضعیف سیستم مالی جهانی

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای G7 از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار موجودی بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند.

از این میزان، ۱۹۶.۶ میلیارد یورو (۲۱۱ میلیارد دلار) در اختیار موسسه تسویه حساب بلژیکی Euroclear است. از سال گذشته، این صندوق ها تقریباً ۴.۴ میلیارد یورو سود به همراه داشته اند.

کومر در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه با تکرار اظهارات قبلی صندوق بین المللی پول در مورد این موضوع گفت: “در مورد توقیف دارایی های روسیه… ما معتقدیم که حوزه های قضایی و دادگاه های مربوطه باید در این مورد تصمیم بگیرند.”

وی افزود: از طرف ما مهم است که هر اقدامی که انجام می‌شود پیامدهای نظام پولی بین‌المللی را در نظر بگیرد.

کومر سخنان کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول را به یاد آورد که “ما باید مراقب عواقب ناخواسته” چنین اقداماتی باشیم.

کومر گفت که این نیز در مورد یک سیستم چندجانبه مبتنی بر قوانین و یک سیستم پولی و مالی بین‌المللی با عملکرد خوب است که همه ما باید به آن احترام بگذاریم زیرا در دهه‌های اخیر رونق را به ارمغان آورده است.

صندوق بین‌المللی پول قبلاً هشدار داده بود که برنامه‌های غرب برای توقیف دارایی‌های مسدود شده روسیه تهدیدی برای سیستم پولی جهانی است و می‌تواند خطرات غیرقابل پیش‌بینی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا