ترندهای روز

هشدار عجیب و غریب ترامپ به گوگل

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا که معمولاً به اظهار نظرهای جنجالی و تند شهرت دارد، در آخرین مصاحبه خود با ماریا باریمو از فاکس خاطرنشان کرد که “گوگل باید مراقب باشد؛ زیرا آنها بسیار غیرمسئولانه عمل کرده اند. من احساس می کنم که گوگل در آستانه است. “من فکر می کنم کنگره آن را خواهد پذیرفت.”

هشدار عجیب ترامپ به گوگل

اظهار نظر عجیب ترامپ نوعی انتقاد از رفتار گوگل در قبال وی پس از سوء قصد به وی است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، پس از سوء قصد با ترامپ تماس گرفت. اما هیچ تماسی از سوی مقامات گوگل برقرار نشد. ترامپ می گوید: «هیچکس از گوگل با من تماس نگرفت.

ترامپ قبلا فیسبوک را «دشمن مردم» خوانده بود. اما به نظر می رسد نظر ترامپ پس از تماس زاکربرگ با او تغییر کرده است. مارک اندرسون و بن هوروویتز، دو تن از حامیان کمپین ترامپ، قبلاً در مورد قدرت و نفوذ گوگل ابراز نگرانی کرده بودند. به گفته آنها، گوگل از ۹۵ درصد کشورهای جهان قدرتمندتر است. پیتر تیل، یکی دیگر از حامیان ترامپ، سال‌ها است که اقدامات نظارتی علیه گوگل را تامین مالی می‌کند و حتی در مقطعی این شرکت را “خائن” می‌خواند.

یسدی، معاون ترامپ، ونس، از لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، در به چالش کشیدن گوگل در مورد مسائل ضد انحصار، تمجید کرد و گفت: “او کار بزرگی انجام می دهد تا از تجزیه شرکت های بزرگ فناوری دفاع کند.” آیا گوگل نیاز به مالکیت یوتیوب دارد؟ آیا گوگل باید مالک تمام این پلتفرم هایی باشد که زیر چتر خود ساخته است؟ همین امر در مورد اینستاگرام، فیس بوک و سایر خدمات متا نیز صدق می کند.”

به گفته ونس، نتایج جستجوی گوگل تهدید بزرگی برای دموکراسی است: «اگر روشی که ما اطلاعات را به دست می‌آوریم اساساً مغرضانه باشد، فکر می‌کنم این تهدیدی بسیار بزرگتر از هر تهدید دیگری برای دموکراسی است. در واقع، ونس ادعا می کند که گوگل با این استدلال که کنترل اطلاعات محرمانه کاربران در دست یک شرکت پیشرفته است، در افق میهنات تقلب می کند.

النا کاگان، قاضی دیوان عالی ایالات متحده گفت: «زمانی که پلتفرم‌ها از استانداردها و دستورالعمل‌های خود برای نمایش محتوا در فیدها یا نحوه نمایش و سازمان‌دهی آن استفاده می‌کنند، افق میهن‌های واضحی انجام می‌دهند و چون درست است، پلتفرم‌ها محافظت می‌کنند. قانون.” کاگان در پاسخ به اظهارات ونس گفت: دولت صرفاً با ادعای علاقه به تعادل بهتر در بازار نمی تواند به هدف خود دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا