اقتصاد جهان

هشدار مکرون درباره مرگ اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به نقل از راشاتودی هشدار داد که اقتصاد اتحادیه اروپا باید در مقایسه با آمریکا و چین رقابتی تر شود، در غیر این صورت اتحادیه می تواند «ناپدید شود».

در نشست گفتگوی جهانی برلین در روز چهارشنبه، او تاکید کرد که بلوک ۲۷ کشور از واشنگتن و پکن عقب مانده است، زیرا هر دو در تولید اقتصادی و سرمایه گذاری از اتحادیه اروپا پیشی گرفته اند.

ماکرون هشدار داد که اتحادیه اروپا در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و اگر نتواند بازار داخلی خود را تعمیق بخشد و مشکل «تجزیه» را حل کند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: اتحادیه اروپا ممکن است ناپدید شود، ما با لحظه بسیار مهمی روبرو هستیم.

او افزود: “مدل قدیمی ما به پایان رسیده است – ما بیش از حد تنظیم شده ایم و سرمایه گذاری کمتری جذب می کنیم.” اگر دستور کار سنتی خود را دنبال کنیم، در دو تا سه سال آینده از بازار (جهانی) محو خواهیم شد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین هشدار داد که اتحادیه اروپا در صورت عدم اصلاح فوری مقررات، ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده مجبور به اجرای طرح نجات خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، او از کشورهای عضو خواست تا قوانین تجارت جهانی عادلانه تر را اعمال کنند و همچنین از بروکسل خواست تا بسته قوانین مالی اتحادیه بانکی را نهایی کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات مکرون بازتاب هشدارهایی است که ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و نخست وزیر سابق ایتالیا ماه گذشته در گزارش «رقابت اقتصادی» صادر کرد.

او گفت که اتحادیه اروپا به ۸۰۰ میلیارد یورو (۸۹۰ میلیارد دلار) سرمایه گذاری سالانه برای همگامی با ایالات متحده و چین نیاز دارد که حدود ۴.۵ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این اتحادیه را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا