ترندهای روز

هشدار نسبت بارش تگرگ و رگبار در این ۱۰ استان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و رگبار تگرگ در نقاط مستعد بارش هشدار داد.

هشدار بارش تگرگ و باران در این 10 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: وقوع باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، خیزش گرد و خاک در برخی نقاط و در برخی نقاط امروز تگرگ (۲۴) شهریور) در شرق گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات و ارتفاعات در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، یکشنبه (۲۵) شهریور) در نیمه شرقی گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، نیمه شمالی اردبیل، ارتفاعات و دامنه های استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و دوشنبه (۲۶). شهریور) در شمال خراسان رضوی، جنوب و شرق خراسان شمالی و ارتفاعات استان های سمنان و مازندران پیش بینی می شود.

از اثرات این مخاطره جوی می توان به طغیان رودخانه های فصلی و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل آب روان و سیل، ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال وقوع رعد و برق اشاره کرد. رانش کوه، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی، آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کمپینگ و چادر زدن در بستر و مسیل ها، پرهیز از طبیعت گردی و کوه نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها. و مناطق توصیه وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی خدمات رسان، بالا، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، قنات ها و دهانه پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی جاده ها. و تسکین

همچنین سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: افزایش حداکثر سرعت وزش باد در محدوده ۲۲ تا ۲۴ گره دریایی و افزایش حداکثر ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل از شنبه تا دوشنبه (۲۴ تا ۲۶ شهریور) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان هرمزگان، غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس پیش بینی می شود.

از جمله اثرات این خطر جوی می توان به خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک، ماهیگیری و قایق های سبک، اختلال در تردد شناورها اشاره کرد. سکوهای نفتی

توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، محدودیت تردد شناورهای سبک، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مخرب صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا