محیط زیست

هشدار هواشناسی/ آماده باش مدیریت بحران اصفهان با بیش از ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات‌رسان

منصور شهرفروش در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در مورد آمادگی خوب مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: به دستگاه های امدادی، عملیاتی و خدماتی نوار نقاله به ویژه راهداری، شهرداری ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت های آزادراه، اورژانس، گاز، آب و فاضلاب و دهیاری ها و ستاد مدیریت بحران استانداری ها برای اعلام سطح نارنجی در آماده باش کامل هستند. اخطار امشب تا شنبه

وی ادامه داد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی، بارش برف و کولاک، وزش باد شدید موقتی، افت محسوس دما، کاهش دید و لغزندگی جاده ها و جاده های شهری و روستایی در مناطق غربی، شمالی و جنوبی اصفهان پیش بینی می شود. استان است و سامانه مذکور در شهرهای اصفهان پیش بینی می شود. فریدونشهرسمیرم، چادگان، فریدن و بویین میاندشت، خوانسار و گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میم و مناطق و محورهای مرزی استان اصفهان با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویار احمد با شدت بیشتری در حال فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام هشدار تراز زرد هواشناسی تصریح کرد: بر اساس فعالیت سامانه ناپایدار جوی برای سایر مناطق استان نیز وزش باد شدید ناگهانی و کاهش نسبی خواهد داشت. میانگین دما در تمام مناطق استان به ویژه غرب و ارتفاعات بین ۵ تا ۱۰ درجه است. از جمعه تا یکشنبه پیش بینی می شود.

وی گفت: استقرار تجهیزات امدادی زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در بزرگراه ها و پایگاه های امداد شهری و روستایی با انبارهای نمک و شن و تقویت امکانات امدادی و تیم های عملیاتی هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت های اسکان اضطراری برای مسافران و
رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای و تقویت تجهیزات امدادی زمستانی و زنجیر چرخ در خودروهای سبک و سنگین زیر نظر پلیس راه ضروری است.

این شیشه ساز با اشاره به اجرای طرح های کاهش خطر ناشی از کولاک و وزش باد شدید با تقویت سازه های ناپایدار در برابر بادهای شدید، افزود: پرهیز از ارتفاعات، حفاظت از محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور و آب و گاز. شبکه ها در برابر افت دما یخبندان و بادهای شدید را نیز باید در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: رعایت اصول ایمنی در استفاده از دستگاه های مولد حرارت و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از دودکش در اماکن عمومی، کارگاه ها، معادن، مساجد. سکونت و صرفه جویی در مصرف گاز در تمام بخش های مصرف باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این زمینه ۳۲۴ تیم امدادی و ارائه دهنده خدمات ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای راه روستایی و شهری، پایگاه ها و ایستگاه های راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات برقرار و تلفن های اورژانس ۱۴۱ جهت اطلاع از وضعیت راه ها، هلال احمر ۱۱۲، اورژانس ۱۱۵، سازمان آتش نشانی شهرداری ۱۲۵ ۱۴۴ امداد گاز ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و نیروی انتظامی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی در راستای پاسخگویی به کمک متقاضیان خدمات رسانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا