محیط زیست

هشدار هواشناسی/ برف و باران در راه آسمان ۱۲ استان کشور

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و بر اساس داده های سازمان هواشناسی، این سازمان با صدور اخطاری نارنجی اعلام کرده است که حداکثر سرعت باد به ۳۰ افزایش می یابد. نات و افزایش حداکثر ارتفاع امواج تا دو متر در نواحی ساحلی و بیش از دو متر در نواحی دور از ساحل در روز سه‌شنبه (هفدهم بهمن ماه) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در مرکز و نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه هجدهم بهمن(ماه) در نواحی ساحلی و فراساحلی استان های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و در مناطق دور از ساحل دریای عمان پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، شکستن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در سکوهای نفتی دور از انتظار نیست. بنابراین توصیه می شود سازمان هواشناسی فعالیت های ماهیگیری و تفریحی را ممنوع و تردد شناورهای سبک، ممنوعیت ورود و خروج کشتی ها به بنادر، ممنوعیت فعالیت های پشتیبانی فراساحلی، اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی و همچنین سکوهای نفتی را ممنوع کند. به عنوان آمادگی برای مواجهه با آسیب های احتمالی از سوی فعالان دریایی در دستور کار قرار می گیرد

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد، از بارش باران، برف و وزش باد در امروز (۲۵ دی) خبر داد. بهمن(ماه) در آذربایجان غربی، نیمه غربی و شمال کردستان، غرب کرمانشاه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، دوشنبه (۱۶ بهمن ماه) در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال ایلام، زنجان، البرز و قزوین استان ها، دامنه و ارتفاعات استان های تهران، همدان، آذربایجان شرقی و لرستان و سه شنبه (هفدهم) بهمن(ماه) در کردستان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، کمربندی غربی آذربایجان غربی و شمال تهران، استان های البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان های لرستان، همدان و آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه، وزش باد و کولاک برف، افت دما و احتمال یخبندان در سطح جاده ها، لغزش و کاهش دید در جاده ها و گردنه های کوهستانی وجود دارد، پس مراقب باشید در رفت و آمد در شهرها و روستاها توصیه می شود در تردد بین شهرها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه بررسی سلامت بخاری خودرو، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی و آمادگی سازمان های امدادی و امدادی اعم از راهداری و شهرداری ها دقت شود.

روز سه شنبه در خراسان رضوی، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان وزش باد شدید پیش بینی می شود که احتمال ریزش اجسام، احتمال تخریب سازه های موقت مانند گلخانه ها و احتمال شکستگی درختان فرسوده وجود دارد. توقف و عدم پارک خودرو در مجاورت ساختمان های نیمه کاره، درختان فرسوده و سازه های موقت، مقاوم سازی گلخانه ها و تابلوها توصیه می شود.

از اواخر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (۱۶ پیدا کردن آنها بهمن ماه) افزایش حداکثر سرعت باد تا ۲۸ نات و حداکثر ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و فراساحلی در نواحی ساحلی و فراساحلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران، آسیب به تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و دریایی وجود دارد، بنابراین سازمان هواشناسی با ممنوعیت شنا و غواصی، ممنوعیت فعالیت ماهیگیری مخالف است. محدودیت تردد شناورهای سبک و سرگرمی، اتخاذ تدابیر لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر و حمایت از فعالیت های صنایع فراساحلی را توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا