اقتصاد جهان

هشدار وزیر آلمانی درباره افزایش فقر در اقتصاد اول اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان به نقل از راشاتودی در یکی از رویدادهای بلومبرگ در فرانکفورت هشدار داد که در صورت عدم رشد اقتصادی کشور فقیرتر خواهد شد.

به گفته لیندنر، که همچنین رهبر حزب دموکرات آزاد کشور است، یک دوره طولانی رشد کم یا راکد به ناچار پیامدهایی برای مهم ترین اقتصاد اتحادیه اروپا خواهد داشت.

لیندر گفت: «(اقتصاد) ما دیگر رقابتی نیست. ما داریم فقیرتر می شویم چون رشد نمی کنیم. ما (سایر کشورها) در حال عقب افتادن هستیم.

اظهارات او اندکی پس از آن بیان شد که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) چشم انداز تیره ای را منتشر کرد و پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی آلمان در سال جاری به نصف رساند و به تنها ۰.۳ درصد رساند که بسیار پایین است. این کمتر از ۲.۹ درصد پیش بینی او برای گروه ۲۰ و حتی کمتر از ۰.۶ درصد پیش بینی او برای منطقه یورو است.

در همین حال، انتظار می‌رود داده‌های تولید صنعتی آلمان در هفته جاری به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ برسد، سالی که صنعت آلمان به شدت از پیامدهای بحران مالی جهانی آسیب دید.

لیندر گفت: «برای من غیرقابل تصور است که دولت هیچ نتیجه ای از این تحلیل نگرفته باشد.

وی تأکید کرد که کاملاً واضح است که همه تعهدات اجتماعی آلمان از جمله «وضعیت فعلی امنیت اجتماعی»، پروژه‌های زیست‌محیطی و نیاز به افزایش هزینه‌ها برای امنیت خارجی کشور «تنها با رونق اقتصادی بیشتر همراه است و نه چیز دیگری». قابل اجراست.»

داده های رسمی اولیه اداره آمار آلمان (دستاتیس) در ژانویه نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا