اقتصاد جهان

هشدار گاردین درباره افزایش فقر درمیان خانوارهای انگلیسی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار نامه های شهروندان و خوانندگان خود نسبت به افزایش فقر در میان جمعیت این کشور و خطرات مرتبط با آن برای کودکان هشدار داد.

بر اساس گزارش این روزنامه، استوارت فینیگان، یکی از ساکنان لوئیس، گفت: «در آمار فقر یک واقعیت ناامیدکننده وجود دارد که نشان می‌دهد سال گذشته (میلادی) یک کودک بریتانیایی از هر شش کودک در خانواده‌ای زندگی می‌کرده که غذای آن ضعیف بوده، ناامن بوده است. ” رنج می برد و از هر ۴۰ کودک یک نفر در خانواده ای زندگی می کند که در ۳۰ روز گذشته به بانک مواد غذایی (برای رفع نیازهای خود) مراجعه کرده است.

به گفته فینگان، بسته ریاضتی جورج آزبورن و دیوید کامرون، که خانواده های کم درآمد را در تنگنای مالی وخیم قرار داد، معیاری را برای سال های افزایش فقری که امروز تجربه می کنیم، تعیین کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اقدام حزب کارگر (البته در صورت پیروزی در انتخابات بعدی) برای اولویت دادن به نجات کودکان و خانواده های آنها از فقر ضروری است.

این گزارش ادامه می دهد: با وجود حداقل دستمزد، نسبت فقر بسیار بالایی در میان خانواده هایی وجود دارد که حداقل یک نفر در آنها شاغل است. پس چه کاری باقی مانده است؟

مطمئناً ما به افزایش قابل توجهی در بودجه مراقبت های اجتماعی نیاز داریم که بسیاری از خدمات از جمله کنترل اجاره بها، حمل و نقل عمومی یارانه ای، وعده های غذایی مدرسه برای همه، مراقبت های بهتر برای افراد مسن یا دارای معلولیت شدید را پوشش می دهد.

پیش از این، بنیاد جوزف راونتری (JRF) در تحلیلی فاش کرد که یک میلیون نفر بیشتر از سال قبل در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در فقر زندگی می کردند.

بر اساس گزارش این موسسه خیریه، ۱۴.۴ میلیون نفر از جمله ۴.۲ میلیون کودک در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در فقر بودند و تعداد فزاینده ای قادر به تهیه غذا یا پرداخت قبض انرژی خود نبودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا