ترندهای روز

هشدار یک اقتصاددان به پزشکیان درباره نرخ ارز

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سید مرتضی افکه، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با روزنامه اعتماد درباره حذف ارز ترجیحی صحبت کرده است.

هشدار یک اقتصاددان به پزشکان درباره نرخ ارز

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

امیدوارم صحبت های آقای طیب نیا به این معنا نباشد که در این شرایط می خواهند ارز ترجیحی را حذف کنند و آن را تک نرخی کنند، البته آقای بیزیکیان در یکی از مصاحبه های خود بر این موضوع تاکید کرده و ممکن است این سیاست را دنبال کنند. .

شرایط امروز کشور به گونه ای نیست که شوک اقتصادی را تجربه کند و قیمت ارز دوباره تغییر کند، آن هم در آستانه روی کار آمدن دولت جدید. هشدار جدی ما به دولت آقای مزیکیان این است که فعلا وارد این مقوله نشوند وگرنه سرمایه اجتماعی کوتاهی که باعث پیروزی آنها شده نیز از بین می رود. در عین حال گروه های رقیب منتظر تصمیمات این دولت هستند.

زمانی می توانیم نرخ ارز را تغییر دهیم و به سمت تک نرخی حرکت کنیم که دولت در داخل و خارج از کشور در شرایط عادی باشد.

یکی از گزینه های موجود در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ارزی، تخصیص ارز به کالاهای مهم و تاثیرگذار در قالب سهمیه است. اگر عده ای سوء استفاده کردند و یک شبه میلیاردر شدند، به این معنا نیست که باید صورت مشکل را پاک کنند. بلکه باید به سراغ افرادی بروند که از این شرایط سوء استفاده می کنند یا کسانی که این بستر را برای آنها فراهم کرده اند.

وقتی دولت هنوز قادر به فروش عادی نفت نیست و همچنان نفت را با زیان بالا می فروشد و منابعی که وارد می کند به گفته آقای قالیباف ۳۰ درصد زیر قیمت اصلی است و ما حتی نمی توانیم این منابع را از نزدیک ترین کشور وارد کنیم. عراق. بنابراین شرایط ارز تک نرخی هنوز فراهم نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا