ترندهای روز

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این روزها نمایش خانگی روزهای تقریبا شلوغی را با عرضه محصولات جدید سپری می کند. در این میان چند شخصیت زن در این آثار مورد توجه قرار گرفته اند.

آنچه در ادامه به این بهانه می خوانید، تحلیلی است از عملکرد هفت بازیگر زن در سریال های جاری شبکه خانگی…

مریلا زارعی

بانوی با بازی مریلا زارعی در سریال جنگل آسفالت از بیماری روحی و جسمی رنج می برد. او هم معتاد است و رفتار و گفتار و نگاه سردش حکایت از آشفتگی درونی دارد.

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

مرضیه قربانی کودک آزاری در افعی تهران شد و برای انتقام گرفتن از کودک آزاری ها کشت. سکانس ورود شخصیت به سریال را مرور می کنیم; زنی با چهره ای سرد و نگاهی ترسناک بدون اینکه لب هایش را باز کند، مخاطب به مختصات او پی می برد. بازی مریلا زارعی با اغماض جزو کارهای خاص او نیست و می توان گفت متوسط ​​و کیفیت بالایی ارائه کرده است.


نازنین بیاتی

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

آرشام (فرزاد فرزین) می خواهد با چهره ای جدید از نارفیق انتقام بگیرد، در این راه او به یک همسر نمایشی نیاز دارد تا همه چیز را عادی جلوه دهد. او با صحرا دختری از طبقه پایین جامعه عهد می بندد. این شخصیت آخرین تلاش نازنین بیاتی برای فرار از نقش های تکراری است. مجموعه این ویژگی ها باعث شده تا بازی نازنین بیاتی در سریال نسبتا ضعیف «قطب شمال» تا حدودی قابل تحمل باشد.


دیبا زاهدی

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

غزال یکی از شخصیت های فرعی «جنگل آسفالت» است و کم کم اهمیت حضور او در داستان مشخص می شود. او عاشق پاشا (نوید محمدزاده) است اما نبض مثبت نمی گیرد. پس راه حل را در خراب کردن چهره پاشا در مقابل مادر هنگمه می بیند. غزل گذشته تلخی دارد و از خواهرش سیمین (ریما رامین فر) غمگین است. شاید بتوان «جنگل آسفالت» را تا حدودی دیده شده ترین اجرای او در شبکه خانگی دانست.


هدی زین العابدین

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

بعد از «رهایم کن» و آن شخصیت نمایشی و محبوب سریال، این سوال مطرح شد که ایران تحلیل بعدی هدی زین العابدین چه خواهد بود؟ قسمت اول «در پایان شب» نشان داد که روند نسبتا رو به رشد او همچنان ادامه دارد. نقش زنی که برای رونق زندگی مشترک سختی ها را متحمل شد. همسر پارسا پیروزفر برنده است اما چراغ رابطه در حال خاموش شدن است. شاید خیلی زود باشد که زین العابدین را در خلق همسری آینده نگر و مادری مهربان موفق بدانیم و باید اجازه دهیم قسمت های بعدی سریال منتشر شود تا عملکرد او را با دید بهتری بسنجیم.


فرشته حسینی

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

دختری از طبقه پایین جامعه که آرزوی فوتبالیست شدن را داشت و با امیر (علیرضا جعفری) آینده ای شیرین در ذهنش ساخته بود. دزدی دلار و نقشه شوم رقیب آزاده صمدی به همراه حکم اعدام برادر، رویای هنگما را بر باد داد. حالا آنقدر خسته و افسرده است که پیشنهاد یک مرد ثروتمند به نام نوید محمدزاده را رد می کند. سریال جنگل آسفالت این روزها دیده شده اما شاید کار خاصی در نمایش خانگی نباشد. بازی فرشته حسینی شاید هویت منحصر به فردی نداشته باشد و خیلی ها به او برچسب گلشیفته می زنند.


آزاده صمدی

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

آن زن مهربان در «عفی تهران» کجا و این زن خشن در «جنگل آسفالت» کجا؟! آزاده صمدی با تبحر خاصی خالق دو شخصیت با دو ویژگی کاملا متضاد است. این تفاوت نه تنها در ظاهر شخصیت ها، بلکه در نحوه صحبت، راه رفتن، کنش و واکنش و موارد دیگر مشهود است. الهه مادر مهربانی است که با وجود جدا شدن از ایده آل، اصول انسانی را فراموش نکرده است. عاطفه در «جنگل آسفالت» زنی است که پس از جدایی از شوهر اولش مرد جوانی به نام امیر را اسیر خود می کند. صمدی تا حدود زیادی در برانگیختن خشم و نفرت مخاطب موفق بوده و شاید خاص ترین فرد این لیست باشد.


سحر دولتشاهی

هفت زنی که این روزها به خانه های ایرانی سر می زنند

مژگان مشتاق همان کسی است که آرمان بیانی برای روشن شدن تکلیفش با زندگی به او نیاز داشت. پزشک زن سریال «افیایی تهران» در جلسات درمانی گوشه های تاریک آرمان را روشن کرد و مخاطب توانست با گره های ذهنی این شخصیت بیشتر و دقیق تر آشنا شود. سحر دولتشاهی اکنون بیش از هر زمان دیگری برای خلق یک شخصیت ماندگار باتجربه است، اما باید بپذیریم که او تا ارائه یک کیفیت قابل قبول راه زیادی در پیش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا