اخبار اقتصاد ایران

هفت نکته ضروری از وام ودیعه مسکن+ شرایط دریافت مجرد‌ها

اقساط وام با توجه به محل سکونت متقاضی بین ۱۱۲۷۰۰۰ تومان تا ۵۶۳۸۰۰۰ تومان در ماه خواهد بود.

افق میهن، وام مسکن برای مستاجران متاهل طراحی شده است اما متقاضیان مجردی که شرایط سنی بانک مرکزی را داشته باشند از تسهیلات برخوردار خواهند شد. میزان وام و سپرده مسکن بسته به محل سکونت متقاضی تعیین می شود و در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود. بانک مرکزی ۲۰ بانک و موسسه مالی مختلف را برای پرداخت تسهیلات سپرده مسکن صف آرایی کرده است. در گام اول مسیر دریافت وام و سپرده مسکن به صورت حضوری و از طریق سامانه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

فرارو نوشت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود وام سپرده مسکن ۲۳ درصد است و متقاضی باید ظرف مدت پنج سال نسبت به بازپرداخت اقساط آن اقدام کند. وام سپرده مسکن به متقاضیانی که دارای تسهیلات معوق در حوزه مسکن هستند تعلق نمی گیرد و داشتن اجاره نامه مهم ترین سند مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خواهد بود.

وام سپرده مسکن؛ حداکثر ۲۰۰ میلیون

وام سپرده مسکن با توجه به محل سکونت متقاضی بین ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون به مستاجران پرداخت می شود. وام سپرده مسکن برای متقاضیان پایتخت ۲۰۰ میلیون تومان سقف دارد که نسبت به دوره قبل پرداخت تسهیلات مستاجران دو برابر شده است. مستاجران ساکن سایر کلانشهرها می توانند با رقمی معادل ۱۵۰ میلیون تومان برای وام و سپرده مسکن افتتاح کنند. کلان شهرها شهرهایی هستند که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارند. وام سپرده مسکن سایر شهرها سقف ۱۰۰ میلیون تومانی خواهد داشت. وام ودیعه مسکن برای مستاجران روستایی ۴۰ میلیون تومان است.

وام سپرده مسکن؛ ۲۰ بانک آنلاین بودند

وام سپرده مسکن تقریباً از تمامی بانک های کشور قابل پیگیری است. بانک مرکزی بهمن سال گذشته در ابلاغیه وام و سپرده مسکن، دقیقا ۲۰ بانک و موسسه مالی و اعتباری مختلف به عنوان ارائه دهندگان تسهیلات مستاجران درج شده است.

وام سپرده مسکن طبق بخشنامه بانک مرکزی از ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایرانزمین، بانک های پست بانک و موسسه. اعتبار ملت ها پرداخت می شود.

وام سپرده مسکن؛ شرایط دریافت مجرد

وام سپرده مسکن برای زوجین طراحی شده است. اما مستاجران مجرد در صورت داشتن شرایط سنی بانک مرکزی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وام ودیعه مسکن برای بانوان بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال قابل فعال سازی است و مهم ترین نکته این است که متقاضی دریافت ودیعه مسکن قبل از هر چیزی باید اجاره نامه ارائه کند. تفاوتی بین اجاره نامه های عادی و اجاره نامه هایی که در سامانه املاک ثبت شده و در نهایت منجر به دریافت کد رهگیری می شود وجود ندارد، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که متقاضی حداقل شش ماه پس از امضای اجاره نامه مجاز به ثبت نام برای دریافت است. دریافت کد رهگیری وام سپرده مسکن است.

وام سپرده مسکن؛ عبور از مسیر وزارت راه

دریافت وام و سپرده مسکن از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن انجام می شود که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعال است. متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن پس از ورود به سامانه با چهار گزینه وضعیت درخواست، درخواست مسکن، تسهیلات ساخت و در نهایت تسهیلات سپرده مواجه می شود. با کلیک بر روی گزینه تسهیلات ودیعه مسکن، انتقال به مرحله بعد آغاز می شود و پس از ثبت اطلاعات شخصی مانند کد ملی، شماره همراه، مشخصات فردی، مشخصات افراد تحت تکفل و سپس دریافت پیامک از سامانه، نحوه دریافت وام و سپرده تغییر مسکن از عدم حضور به حضور.

وام سپرده مسکن؛ سود ۲۳ درصد و بازپرداخت پنج ساله

سود وام و سپرده مسکن بر اساس بخشنامه بانک مرکزی بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه می شود و برخلاف سال های گذشته در این عدد تردیدی وجود ندارد. ۲۳ درصد در سال گذشته گزارش ها و اعداد مختلفی در خصوص محاسبه سود وام مسکن منتشر شد اما همانطور که بخشنامه بانک مرکزی نشان می دهد امسال مستاجرینی که برای دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ افتتاح حساب می کنند باید خود را برای بازپرداخت تا سقف پنج فقره آماده کنند. سال و سود ۲۳ درصد. انجام دادن

وام سپرده مسکن؛ اقساط پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان در تهران

اقساط وام مسکن برای مستاجری که پایتخت نشین است و سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیونی می خواهد به پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان در ماه می رسد. متقاضی باید پس از پنج سال در مجموع مبلغ ۳۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان را به بانک برگرداند. تسهیلات ۱۵۰ میلیونی مستاجران سایر کلانشهرها به اقساط ماهانه ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان نیاز دارد و این رقم برای سایر شهرها به ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان در ماه می رسد. اقساط وام ۴۰ میلیون تومانی تسهیلات سپرده مسکن که برای مستاجران روستایی حائز اهمیت است ماهانه یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان است.

وام سپرده مسکن؛ شرایط پرداخت

وام ودیعه مسکن به متقاضی که خود یا همسرش در زمان ثبت نام دارای ملک یا زمین باشد تعلق نمی گیرد و در صورت اثبات خلاف این موضوع پس از دریافت وام، جریمه و خسارات پیش بینی شده به عهده گیرنده است. از وام از سوی دیگر بانک هایی که به مستاجران وام و سپرده مسکن پرداخت می کنند با استفاده از سامانه سمت بانک مرکزی وضعیت تسهیلات جاری متقاضی و همسرش در حوزه مسکن را بررسی می کنند تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا