اقتصاد جهان

هفت کشور اروپایی تولید دی اکسید کربن در بخش برق را تا 2035 به صفر می رسانند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، هفت کشور از جمله آلمان، هلند و فرانسه روز دوشنبه متعهد به ساخت نیروگاه شدند. دی تا سال ۲۰۳۵ دی اکسید کربن را از سیستم برق خود حذف کنید.
این کشورها روی هم حدود نیمی از تولید برق اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. آلمان و فرانسه دو تولید کننده بزرگ برق در اروپا هستند.
کشورهای شرکت کننده در این طرح عبارتند از اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، هلند و سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست اما از سیاست آب و هوایی آن حمایت می کند.
این کشورها در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که انتظار می رود اقدام اتحادیه اروپا در زمینه آب و هوا این قاره را در سال ۲۰۴۰ به صفر برساند. دی مونوکسید کربن در بخش برق

آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۴۱ درصد از برق مصرفی خود را در سال ۲۰۲۲ از منابع تجدیدپذیر تولید خواهد کرد.
اما تولید دی انتشار دی اکسید کربن در بخش برق در کشورهای مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است.
به عنوان مثال، اتریش بیش از سه چهارم برق خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین می کند. فرانسه برای تولید ۷۰ درصد برق خود به نیروگاه های هسته ای متکی است، در حالی که تولید این کشور صفر است دی شما مونوکسید کربن دارید. اما لهستان بیشترین تولید را دارد دی این کشور دارای بالاترین انتشار دی اکسید کربن در بخش برق در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به دلیل استفاده از زغال سنگ است.
انتظار می رود اروپا تا سال ۲۰۳۵ کربن را از تولید برق خود حذف کند و ۸۰ درصد این انرژی را از باد و خورشید تامین کند. در نتیجه نسبت زغال سنگ و گاز صفر خواهد شد.
برای دستیابی به این هدف، سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد یورویی در انرژی های تجدیدپذیر و شبکه های برق تا سال ۲۰۳۵ مورد نیاز است.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا