اخبار بورس

همایش با کشورهای عضو اکو در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود/ سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور به عنوان سرمایه گذاران خارجی

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: از ایرانیان خارج از کشور دعوت کردیم تا با شرکت در همایش کشورهای عضو اکو اعتماد تعدادی از سرمایه گذاران را جلب کنند.

حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با ایران تحلیلوی درباره اقدامات عملی منطقه آزاد ماکو گفت: از چند ماه گذشته نمایشگاه هایی برگزار کردیم. دو نمایشگاه در سلیمانیه عراق، یک نمایشگاه در چین، یک نمایشگاه در ارمنستان و نمایشگاه های داخلی در مشهد و چابهار برای جذب سرمایه گذار خارجی برگزار کردیم.

وی افزود: به همین دلیل باید کشورهایی را که تمایل به همکاری با ما دارند به کنفرانسی دعوت کنیم تا منافع و قلمرو خود را معرفی کنند تا زمین و مجوزهای لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

گروسی همچنین ادامه داد: در حال مذاکره با سفیر اندونزی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، لجستیک، ترانزیت و تجارت با اندونزی بوده ایم. امروز سرمایه گذارانی از هند و ترکیه در منطقه آزاد ماکو داریم. ما با سرمایه گذاران خارجی بر سر تضمین های لازم مذاکره کرده ایم و آنها آماده سرمایه گذاری چند میلیون دلاری هستند. زمان آن فرا رسیده است که این کشورها از طریق سرمایه گذاری خارجی ضمانت لازم را دریافت کنند تا بتوانند با ضمانت داده ای سرمایه خود را وارد کشور کنند. حتی اگر به ایرانیان در خارج از کشور کمک و حمایت شود، باز هم می توانند به عنوان سرمایه گذار خارجی در کشور سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: طبق آمار ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه ایران در خارج از کشور است. اگر بتوانیم حتی ۱۰ درصد آن را جذب کنیم، ۵۰۰ میلیارد دلار می شود. این در حالی است که سرمایه گذاری هایی که چین ظرف ۲۵ سال در این کشور انجام خواهد داد بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

وی تصریح کرد: این رویکرد را از ماکو آغاز کردیم و از ایرانیان خارج از کشور دعوت کردیم تا با شرکت در همایش کشورهای عضو اکو اعتماد تعدادی از سرمایه گذاران را جلب کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: اقدامات عملی ما حضور در نمایشگاه ها و راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیکی است، یعنی فردی که می خواهد از خارج سرمایه گذاری کند باید بداند وارد چه سامانه ای شود. منطقه آزاد ماکو این تسهیلات را فراهم می کند تا مردم بتوانند بدون حضور فیزیکی نوع سرمایه گذاری را ثبت کنند و برای زمین مورد نیاز خود اقدام کنند. پس از آماده سازی آنها باید شرکت کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا