فناوری

هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند: هوش مصنوعی اساساً ابزاری برای جایگزینی با نیروی کار است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به گفته مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران DeepMind و مدیر عامل Inflection AI، هوش مصنوعی ابزاری است که اساسا جایگزین نیروی کار می شود. او همچنین می گوید که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ قادر به اختراع، بازاریابی و ایجاد مشاغل جدید خواهد بود.

مصطفی سلیمان در مصاحبه ای با CNBC در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت هوش مصنوعی یک فناوری باورنکردنی است، اما در درازمدت اساساً جایگزین نیروی کار خواهد شد. او همچنین معتقد است که تا سال ۲۰۳۰، یک سیستم هوش مصنوعی قادر خواهد بود یک محصول را اختراع، تولید و به بازار عرضه کند و سپس آن را بفروشد.

یکی از بنیانگذاران DeepMind درباره هوش مصنوعی نظر می دهد

سلیمان در سال ۲۰۲۲ گوگل را ترک کرد و اکنون یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Inflection AI است. او می‌گوید در حالی که هوش مصنوعی در چند دهه آینده ما را توانمندتر و باهوش‌تر می‌کند، اما در بلندمدت هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است جایگزین نیروی کار شود.

سلیمان توضیح داد که هوش مصنوعی از دو جهت مفید است. اول، کسب‌وکارها در پول خود صرفه‌جویی می‌کنند، زیرا مکانیسم‌های موجود را بسیار کارآمدتر می‌کند. دوم، هوش مصنوعی به ما اجازه می دهد کارهای جدیدی انجام دهیم که نرم افزارهای قبلی هرگز قادر به انجام آن نبوده اند. این ابزارها خلاقانه هستند و در واقع بسیار شبیه انسان عمل می کنند.

او همچنین پیش‌بینی می‌کند که ظرف پنج سال آینده، مطمئناً قبل از پایان دهه، قابلیت‌های عظیمی با کمک هوش مصنوعی با هزینه بسیار کم و در منبع باز خواهیم داشت.

از زمانی که ChatGPT در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، موجی از تبلیغات در مورد این فناوری و نگرانی ها در مورد تأثیر آن بر انسان ها وجود داشته است. برخی از کارگران نگران هستند که هوش مصنوعی شغل آنها را منسوخ کند. زیرا این فناوری می تواند کارهایی مانند نوشتن و کدنویسی را سریعتر و ارزانتر انجام دهد.

اریک برینیولفسون، استاد دانشگاه استنفورد، در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت، شرکت هایی که هوش مصنوعی را جایگزین کارگران می کنند، بازنده هستند. به گفته وی، شرکت های هوشمند از این فناوری برای تکمیل کارکنان خود استفاده خواهند کرد. چون بعضی از امور

برخی از آنها توسط انسان و برخی دیگر توسط هوش مصنوعی بهتر انجام می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا