بانک و بیمه

همتای کارت به کارت بانکی در پرداخت ها آمد؛ انجام نقل و انتقال پول دیجیتال با ” کیف به کیف”

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه استفاده از اسکناس به دلیل ظهور بانکداری الکترونیکی و انتقال پول در اینترنت از طریق ابزارها، اپلیکیشن ها، دستگاه های خودپرداز، PEZ و غیره از بین رفته است، اما پیشرفت هایی در عصر دیجیتال صورت گرفته است که پول فیزیکی را بیش از ۹۰ درصد چرخه فعالیت در بازار است و مردم گامی رو به جلو در جهت استفاده از پول دیجیتال بر می دارند. پدیده نوظهوری که با تولد بیت کوین و ارزهای دیجیتال جرقه انقلابی در دنیای مالی زده است، به طوری که اکنون پول فیزیکی جای خود را به پول مجازی یا به عبارتی پول الکترونیکی رمزگذاری شده داده است.

در ایران به استفاده از پول دیجیتال توجه شده است، بنابراین با استفاده از این فناوری جدید، نه تنها پیشرفت دنیا در این زمینه عقب نمی ماند، بلکه می توان نقل و انتقالات پول دیجیتال را به خوبی رصد و کنترل کرد. با ورود ریال دیجیتال به سیستم بانکی کشور، ایران نیز به یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه بانکداری دیجیتال تبدیل شد. این رویکرد چراغ سبزی برای همه افراد جامعه است تا به تدریج استفاده از پول دیجیتال را تجربه کنند، چرا که بی توجهی به تحولات و عدم به موقع بودن مبادلات و نقل و انتقالات پول، دردسرهای زیادی را برای مردم در آینده ایجاد می کند.

بانک مرکزی در تلاش است تا فعالیت‌های ارزهای دیجیتال را در توسعه بانکداری دیجیتال لحاظ کند. معرفی ریال دیجیتال یا ارز دیجیتال ملی نمونه ای از اقداماتی است که سیاست گذاران از طریق آن سعی در ایجاد فضای جدید پولی در کشور دارند.

ایجاد فضای جدید در حوزه پولی کشور

در حال حاضر، بانک مرکزی در تلاش است تا فعالیت‌های ارزهای دیجیتال را در توسعه بانکداری دیجیتال لحاظ کند. معرفی ریال دیجیتال یا ارز دیجیتال ملی نمونه ای از اقدامی است که سیاست گذاران با ایجاد فضای جدیدی در کشور برای مجازی سازی بخش پولی تلاش می کنند که این روزها کارکرد بالایی داشته و مردم را نیز به این سمت تشویق کنند. . البته باید گفت؛ انتشار ریال مانند ریال در انحصار بانک مرکزی است. بسیاری از مردم این تصور را دارند که ریال مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده (کوین) توانایی سرمایه گذاری را دارد، اما باید توجه داشت که اینطور نیست. این کار از طریق کیف پول انجام می شود.

مدیران بانک مرکزی درباره کارکرد ریال دیجیتال و نحوه تبدیل پول به ریال دیجیتال می گویند: مردم به راحتی با استفاده از برنامه ها و نرم افزارها می توانند پول موجود در حساب بانکی خود را به ریال دیجیتال تبدیل کنند. اما افراد جامعه می توانند بدون استفاده از پول کاغذی یا کارت بانکی از طریق کیف پول دیجیتال ریالی پرداخت مورد نظر را انجام دهند. پرداخت با ریال دیجیتال فقط با اسکن بارکد تولید شده توسط نرم افزار ارائه شده انجام می شود.

گسترش و پذیرش فناوری‌های ارزهای دیجیتال که معمولاً باید توسط کیف پول‌ها تسهیل شود و استارت‌آپ‌های بانکی باید آموزش‌های لازم را به کاربران و مشتریان ارائه دهند. بنابراین باید دید بانک مرکزی در این زمینه چه خواهد کرد تا مردم بتوانند از این ویژگی بهره ببرند. این نوع جدید پول را لمس کنید

نیاز است که مردم در مورد ویژگی های استفاده از ریال دیجیتال شفاف باشند

عباس آشتیانی عضو هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران در گفتگو با این خبرگزاری “بازار” وی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای استفاده مردم از ریال دیجیتال گفت: ریال دیجیتال شکل دیگری از ریال عادی است، فرآیندی که تنها مبنای فنی ریال را تغییر می دهد. مثلاً در دهه‌های گذشته مردم از اسکناس و سکه برای تراکنش استفاده می‌کردند و از آن استفاده می‌کردند، اما با توسعه بانکداری الکترونیک، اکنون انتقال وجوه از کارت به کارت یا از طریق ابزارهایی مانند اپلیکیشن، اینترنت انجام می‌شود. و پذیرش موبایل بر اساس این فناوری جدید.

به عقیده وی، گسترش و پذیرش این نوع فناوری که معمولاً از طریق کیف پول انجام می شود، باید ساده شود و به کاربران و مشتریان آموزش های لازم توسط استارت آپ های بانکی ارائه شود. اگرچه ارز جدید مبادله منابع مالی در فضای مجازی و تراکنش‌ها در بستر دیجیتال را تسهیل می‌کند، اما اگر نظارت و کنترل در مبادلات این نوع پول‌ها انجام شود، نمی‌توان گفت که جامعه به صورت گسترده از این نوع پول استفاده کرده است. پول استقبال می شود.

ریال دیجیتال بدون شک در پرداخت هایی مانند اپلیکیشن های کاربردی، پایا، بابانوئل و انتقال پول مانند کارت به کارت انقلابی ایجاد می کند. پلت فرم شبکه بلاک چین آماده است

کیف پول به کیف پول، همتای کارت به کارت بانکی

عضو هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران در ادامه افزود: ریال دیجیتال بدون شک انقلابی را در تسویه حساب‌هایی مانند عملکرد اپلیکیشن‌ها، پایا، بابانوئل و انتقال پول مانند کارت به کارت ایجاد خواهد کرد، البته این فناوری جدید انقلابی مشابه است. به کارت به -کارت. این یک بانک کیف به کیف و در بستر شبکه بلاک چین است. پدیده جدیدی که جریان نقدی را روشن می کند و انتظارات تورمی را کاهش می دهد تا مردم بدانند چگونه سرمایه گذاری های خود را هدف قرار دهند.

آشتیانی افزود: یکی دیگر از ویژگی های استفاده از پول دیجیتال، برنامه ریزی برای استفاده از پول است، یعنی می توان از پول برای خرید یک کالای خاص استفاده کرد و نمی توان از آن برای خرید محصولات دیگر استفاده کرد. یک مشکل کنترلی که می توان آن را به عنوان نقض کننده حریم خصوصی توصیف کرد. با این حال، نظارت بر عملکرد تراکنش‌های مالی با استفاده از کیف پول به این معنی است که بسیاری از افراد به پول دیجیتال متوسل نمی‌شوند. با این حال باید گفت؛ در صورت اعمال کنترل و نظارت بر عملکرد ریال دیجیتال، بدون شک جذابیت استفاده از ریال دیجیتال کاهش می یابد.

ریال دیجیتال مبنای پول و اسکناس است و پول نمی آفریند و در واقع دقیقاً همان اسکناس هایی است که در جیب مردم است اما پرداخت موبایلی از طریق اسکن و QR کیف پول یک شرکت است که لینک شده است. به کارت بانکی و از ماهیت آنها کاملاً متفاوت است

ریال دیجیتال اسکناس مجازی است!

بر اساس این گزارش، اگرچه ریال دیجیتال به عنوان یک ارز جدید در کشور متولد شد، اما در پرداخت با کارت بانکی کارکرد آن متفاوت است. بنابراین لازم به ذکر است که برای پرداخت با کدهای QR با کارت بانکی نیز پذیرفته نمی شود و کیف پول مخصوص یک شرکت خاص محسوب می شود. مشکل دیگر این است که ریال دیجیتال اسکناس است، اما سایر پرداخت ها با استفاده از QR پول در بانک است و پول ایجاد می شود.

به گفته مسئولان بانک مرکزی، ریال دیجیتال مبنای پول و اسکناس است و پول خلق نمی کند و در واقع دقیقاً همان اسکناسی است که در جیب مردم است، اما پرداخت موبایلی از طریق اسکن و QR Code است. مانند کیف پول یک شرکت وابسته. این یک کارت بانکی است و ماهیت آنها کاملاً متفاوت است. به هر حال با ورود پول های جدید به کشور، مردم می توانند برنامه مورد نظر خود را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از این طریق پول موجود در حساب بانکی خود را به ریال دیجیتال تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا