بانک و بیمه

همراهی بانک سینا برای تأمین مالی شرکت‌های پتروشیمی

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک سینا در پنجمین نمایشگاه حمایت از تولید داخلی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا نقش بانک ها را در تامین مالی شرکت های پتروشیمی مهم دانست و توضیح داد: بانک سینا در راستای توسعه تعاملات، گزینه های تامین مالی را در چارچوب اساسنامه بانک در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.

فتحعلی با بیان اینکه شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز می توانند از طرح های توجیهی بانک بهره ببرند، گفت: تامین مالی بنگاه های اقتصادی در حوزه نفت و گاز از طریق بانک سینا از طریق تسهیلات ریالی و ارزی و همچنین امکان پذیر است. از طریق ظرفیت صندوق توسعه بانک ملی . ما از قالب نمایندگی و واریز به ارز استفاده می کنیم.

مدیرعامل بانک سینا افزود: بهترین راه برای تامین مالی حوزه انرژی با محوریت این بانک، تسهیلات ارزی در قالب تجارت متقابل است که منجر به ایجاد همکاری های مناسب با شرکت های پتروشیمی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه همکاری با بانک های خارجی، فرآیند کارگزاری با بانک وی تی بی راه اندازی شد و بانک سینا توانست به عنوان یک بانک ایرانی در کنار گروه ها و فعالان تجاری روسی در کنار بانک وی تی بی روسیه حضور داشته باشد.

فتحعلی خاطرنشان کرد: بانک سینا با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه مانند اوراق صکوک، توانایی تامین مالی شرکت های انرژی را دارد.

فتحعلی در ادامه برنامه‌های توسعه این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال را مورد تاکید قرار داد و به پلتفرم سیمارت اشاره کرد و گفت: با ارزیابی شرکت‌ها و میزان پرداخت آن‌ها، این امکان را برای کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند وام‌هایی را به آنها اختصاص دهند. یک میلیارد ریال تسهیلات خرید کالا در سامانه سیمارت با بازپرداخت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه با کمترین نرخ سود ۱۸ درصدی.

مدیرعامل بانک سینا در خصوص راهبرد بانک سینا در زمینه توسعه بانکداری پلتفرم، قدردانی کرد: بانک سینا با تدوین طرح کسب و کار استراتژیک بانک، برنامه ریزی جدی و هدفمندی را برای توسعه بانکداری پلتفرم انجام داده است.

وی افزود: به همین منظور اپلیکیشن سیبانک به منظور تسهیل تراکنش های بانکی و ارائه خدمات اجتماعی و خرد بانکی به عموم مردم راه اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا