فناوری

همستر کامبت و نات‌کوین به بازداشت مدیرعامل تلگرام اعتراض کردند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: همزمان با دستگیری «پل دورف» مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام در فرانسه، توسعه دهندگان بازی های رمزنگاری که بر روی پلتفرم این پیام رسان اجرا می شوند به این اقدام دولت فرانسه اعتراض کردند. این بازی ها صدها میلیون کاربر تلگرام را به خود جذب کرده است.

به گزارش Decrypt، مقامات فرانسوی پل دورف را روز شنبه در فرودگاه پاریس دستگیر کردند. تاکنون اطلاعات دقیقی از وضعیت دورف در دست نیست و گفته شده احتمالا تا ۲۴ ساعت آینده بازداشت وی تمدید خواهد شد.

پس از اعلام این خبر، دارندگان و توسعه دهندگان بازی های رمزنگاری مبتنی بر تلگرام مانند Hamster Combat و Notcoin با به اشتراک گذاشتن استیکرها و پیام های لوگوی تلگرام در بازی های خود به بازداشت پاول دورف اعتراض کردند.

اکانت X Notcoin در پیامی نوشت که حریم خصوصی جرم نیست و متهم کردن مردم به دلیل فناوری احمقانه ترین کار ممکن است. حساب X TON همچنین گفت:

“به عنوان جامعه ای متعهد به آزادی بیان و تمرکززدایی، ما قویا از پاول دورف در این دوران چالش برانگیز حمایت می کنیم. پاول مدافع قوی این ارزش ها بوده است و ما معتقدیم تلاش های او برای ترویج اینترنت باز و غیرمتمرکز الهام بخش میلیون ها نفر خواهد بود.”

همسر کمبت نیز پس از دستگیری مدیر عامل تلگرام، کارت جدیدی به نام #FREEDUROV به بازی خود اضافه کرد. ایلان ماسک و «ادوارد اسنودن» نیز از جمله افرادی هستند که به دستگیری پاول دورف اعتراض کردند.

پس از دستگیری پاول دورف، بازار ارزهای دیجیتال مبتنی بر تلگرام با افت شدید مواجه شد. به عنوان مثال، ارزش بازار توکن Toncoin 2.7 میلیارد دلار کاهش یافت. توسعه دهندگان بازی های رمزنگاری شده در پلتفرم تلگرام نگران هستند که دستگیری دورف بر فعالیت و آینده آنها تأثیر منفی بگذارد.

گفته می شود دورف در فرودگاه فرانسه به اتهام کمک به تروریسم، فروش مواد مخدر و کالاهای مسروقه در تلگرام دستگیر شده است. مقامات فرانسوی ظاهراً مدیر عامل تلگرام را به عدم نظارت کافی بر این پلتفرم متهم کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا