اخبار اقتصاد ایران

همه حساب‌‌های فرعی دستگاه‌ های اجرایی مسدود شود :: ایران تحلیل

نمایندگان شورای اسلامی در مصوبه ای دستگاه های اجرایی را مکلف کردند تا در سال آینده تمامی حساب های فرعی خود را مسدود کنند.

به گزارش ایران تحلیل، نمایندگان شورای اسلامی در سومین جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را بررسی و بخش هزینه ای بند «ب» تبصره ۳ را به تصویب رساندند. از لایحه.

بر اساس این مصوبه کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه اعم از موسسات و شرکت هایی که نیاز به ذکر نام و یا تصریح نام دارند. از جمله شرکت های اصلی و زیرمجموعه وزارت نفت به جز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان صنایع کوچک و صنعتی. شهرستان‌های ایران و صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت موظفند کلیه حساب‌های فرعی و کلیه حساب‌های خود را از طریق خزانه‌داری کل کشور مسدود و حساب‌های ریالی و ارزی (درآمدها و هزینه‌های) خود را افتتاح کنند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

دستگاه های مذکور موظفند کلیه دریافت ها و پرداخت های خود را صرفاً از طریق حساب های افتتاح شده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

نگهداری هرگونه حساب توسط مؤسسات فوق در بانکی غیر از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

مؤسسات عمومی غیردولتی نسبت به بخشی از منابع خود که از منابع عمومی یا کمک های مردمی تأمین می شود، مشمول مقررات این بند هستند.

اجرای این حکم در خصوص نیروهای مسلح و نهادهایی که مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اداره می شوند منوط به اذن معظم له می باشد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اجرای این بند را پیگیری و حساب‌های فرعی دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر را مسدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا