اخبار اقتصاد ایران

همه خودروهای برقی از چین وارد می‌شود | تولید برندهای اروپایی تحت لایسنس

مجری طرح خودروهای برقی وزارت امنیت گفت: تمامی خودروهای برقی از چین وارد می شوند، اما گروهی از این خودروها در مجموعه خودروهای اروپایی قرار دارند، البته این خودروها خودروهای لوکس محسوب نمی شوند و قیمت آنها بیش از این نیست. ۲۰۰۰۰ یورو

ایران تحلیل، حسن کریمی سنجری، مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت امنیت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلایل واردات خودروهای برقی اظهار داشت: تمامی خودروهای برقی از چین وارد می شوند اما گروهی از این خودروها در مجموعه خودروهای اروپایی قرار دارند. البته اینها خودروهای لوکس محسوب نمی شوند و قیمت آنها از ۲۰ هزار یورو فراتر نمی رود.

وی افزود: خودروهای برقی اروپایی که به ایران وارد می شود در چین اما با برندهای اروپایی مانند فولکس واگن، اشکودا، داچیا تولید می شود و تولید آنها در چین با لیسانس این شرکت ها و به دلیل تحریم بودن ایران از مبادی انجام می شود. غیر از کشورهای اروپایی به ایران می آیند.

مجری طرح خودروهای برقی وزارت حراست در پاسخ به این سوال که چرا وزارت حراست برای تغییر خودروهای بنزینی محافظه کارانه تر به سمت خودروهای هیبریدی روی نیاورد و بر برقی شدن با تمام چالش های ممکن تاکید کرد، گفت: هیبریدی خودروها در سال های گذشته به دلیل این نگرانی که به دلیل زیرساخت های مورد نیاز برای برقی سازی حمل و نقل در ایران وارد بازار خودروی کشور شده اند.

وی ادامه داد: دولت ها و شرکت های خودروسازی از چالش های خودروهای برقی، چالش هایی مانند باتری، تامین برق، جایگاه های شارژ هراس داشتند در حالی که این چالش ها در دنیا حل شده و دنیا از خودروهای هیبریدی عبور کرده است. هر چقدر هم که هیبریدی ها خوب باشند، به دلیل ارزان بودن بنزین در کشور، تمایل مصرف کننده به استفاده از موتور برقی خودروهای هیبریدی کمتر است، بنابراین تنها راه تغییر خودروهای بنزینی، خودروهای تمام برقی است.

کریمی سنجری در ادامه به وعده وزارت نیرو برای تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق در سال آینده از منابع تجدیدپذیر و ورود آن به شریان برق کشور اشاره کرد و اظهار داشت: فکر می کنم وزارت نیرو در این زمینه جدی است و بهتر است. که وزارت نفت نیز از کاهش مصرف سوخت به دلیل کاهش مصرف بنزین در اثر برقی‌سازی استفاده کرد و به وزارت نیرو در سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید برق به‌ویژه تولید از منابع تجدیدپذیر کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا