بانک و بیمه

همه چیز درباره «ارز اربعین»

بازار، گروه استانی: اربعین نزدیک است و این روزها مردم در سامانه حج و زیارت ثبت نام کرده و برای این سفر معنوی آماده می شوند. سفری که مانند هر سفر دیگری مقوله ارزی به دلیل خروج از ایران اهمیت پیدا می کند.

چند سالی است که بانک ها ارز ویژه ای را برای اربعین ارائه می کنند و مردم می توانند از این ارزها بهره مند شوند، اما به هر حال این ارزها دارای محدودیت و همچنین مشکلاتی هستند و در یک کلام همه آن را نمی دهند.

اما شرایط دریافت ارز اربعین چیست؟ مردم چقدر می توانند پول بگیرند و اگر والدین خانواده بتوانند پول بگیرند آیا به فرزندانشان پول نمی دهند؟ به بیان ساده باید گفت که شرایط ارز اربعین یک مصوبه و نسخه ملی است که در سراسر کشور از جمله استان سمنان اعمال می شود و امروز به آن پرداخته ایم.

شناسایی شعب بانک

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره مشکلات ارز اربعین گفت: ارز اربعین در هفت بانک استان سمنان شامل ملی، پست بانک، ملت، صادرات، تجارت و ارز صادر می شود. سپه و پارسی.

هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار عراقی به قیمت چراغ دیواری مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به نرخ روز دریافت می کند.

حمیدرضا عرب با بیان اینکه این بانک ها ۵۰ شعبه منتخب را در سطح استان سمنان شناسایی کرده اند که ارز اربعین را در اختیار مردم قرار می دهند، افزود: تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ارز اربعین در استان سمنان توزیع می شود.

وی افزود: به نفع زائران سامانه های غیرحضوری نیز برای این منظور پیش بینی شده است که به عنوان مثال ثبت نام در بانک های ملی و پست بانک از طریق بستر پیام رسان بیقی انجام می شود.

ثبت نام باید تکمیل شود

دبیر شورای هماهنگی بانکداری استان سمنان با اشاره به اینکه این سامانه ها به مردم زمان و زمان می دهد تا به بانک ها مراجعه کنند تا مردم بتوانند در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنند، تاکید کرد: در مورد بانک سپه نیز این اتفاق افتاد.

عرب با بیان اینکه بانک ملت به صورت حضوری در باجه الکترونیک ملت این کار را انجام می دهد، تصریح کرد: بانک تجارت از سامانه خود، بانک صادرات از درگاه سیپینو و بانک پارسیان برای ثبت نام زائران برای ورود به اربعین – برای دریافت ارز از آی گپ استفاده می کند.

ارز اربعین امسال هیچ محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان اعمال نمی کند

وی افزود: هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار عراقی به نرخ روز و به نرخ ارز ایران و صرافی های مرکز مبادلات طلا دریافت می کند و افراد بالای پنج سال نیز می توانند از ارز اربعین بهره مند شوند.

شرایط اعطای ارز اربعین

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه ارز اربعین فقط برای متولدین ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ و قبل از آن صادر می شود، گفت: ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا کارت سفر اربعین و ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ارز اربعین الزامی است

عرب تصریح کرد: به نفع سرپرستان خانوار برنامه ریزی شده است که مردم بتوانند برای خود، همسر و فرزندان خود ارز یکسان خریداری کنند تا دیگر مجبور به تهیه و تهیه ارز نشوند. و از این طریق می توان در زمان و انرژی صرفه جویی کرد. اما لازمه این امر این است که متقاضیان کلیه مدارک شناسایی و اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشند

وی با بیان اینکه نکته دیگر این است که ارز اربعین امسال هیچ محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی به متقاضیان اعمال نمی کند، افزود: بانک ها نیز موظف هستند در تخصیص این ارزها با زائران اربعین همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا