فرهنگ و هنر

همه چیز درباره عرضه اولیه آردینه + ارزش هر سهم عرضه اولیه آردینه

در این خبر به توضیحاتی در مورد همه چیز از عرضه اولیه آردینه و ارزش هر سهم از عرضه اولیه آردینه پرداخته شده است.


ایران تحلیلی –

در این گزارش در خصوص معرفی عرضه اولیه شرکت نشاسته و گلوکز آردین توضیحاتی ارائه شده است.

معرفی عرضه اولیه آردین + ارزش هر سهم از عرضه اولیه آردین

شرکت آردینه از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در راستای استفاده از مدرن ترین و مجهزترین ماشین آلات تولید نشاسته، گلوتن و گلوکز از کشورهای اروپایی آغاز کرده است و در حال حاضر این صنعت مدرن دارای تجهیزات کنترل کیفیت پیشرفته ای است که قابلیت تولید را دارد. نشاسته فوق العاده تصفیه شده، گلوتن. گلوکز در شرایط کاملاً بهداشتی تحت تصفیه اسیدی و آنزیمی و دکستروز مایع قرار گرفته است.

با IPO آردین + ارزش هر سهم از عرضه اولیه آردین آشنا شوید

عضو هیئت مدیره شرکت آردین نشاسته و گلوکز از افزایش ۲۳۵ درصدی درآمد عملیاتی شرکت طی دو سال گذشته خبر داد. وی عامل اصلی افزایش سودآوری و رشد درآمد عملیاتی شرکت در سال های اخیر را خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید عنوان کرد. این تصمیم به این دلیل است که ۹۰ درصد هزینه های تولید این شرکت مربوط به مواد مصرفی مستقیم است.

مسعود امینی مدیرعامل شرکت نشاسته و گلوکز آردین ضمن معرفی واحدهای تولیدی و محصولات این شرکت به جایگاه قوی این شرکت در بازار اشاره کرد. وی اعلام کرد: این شرکت در چهار خط تولید مجزای نشاسته پروتئینی، گلوکز، گلوتن و نشاسته ممتاز فعالیت می کند و سهم بسیار زیادی از بازار کشور را به خود اختصاص داده است. به طور مشخص در تولید نشاسته و گلوتن، شرکت نشاسته و گلوکز آردینه مقام اول را در بین ۳۵ کارخانه تولیدی کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که مشخص است از نظر میزان تولید با تولید ۱۱ درصد از کل تولید کشور رتبه اول تولید نشاسته از گندم را داریم. همچنین در تولید گلوتن گندم با تولید ۱۱ درصد از ظرفیت کل، رتبه اول این گروه و در تولید گلوکز و شربت گلوکز رتبه پنجم به آردینه تعلق دارد.

در بخشی دیگر از این جلسه کیومرث کیارودی از اعضای هیات مدیره و مدیر مالی شرکت آردین به بیان روند سودآوری شرکت پرداخت و گفت: سود ناخالص شرکت آردین طی دو سال گذشته و دوره ۶ ماهه ۱۴۰۲ نشان می دهد. که این عدد در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۷۶ میلیارد تومان، رقم ۱۴۰۱ ۲۹۰ میلیارد تومان و شش ماهه امسال نیز ۱۹۶ میلیارد تومان است. همچنین سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ ۲۵۲ میلیارد تومان و در شش ماهه امسال ۱۸۷ میلیارد تومان سود خالص بوده است. دلیل اصلی این جهش سودآوری خرید ۹۹ درصدی شرکت آرد انوشیروان به منظور تکمیل چرخه تولید است. زیرا بیش از ۹۰ درصد هزینه های تولید را مواد اولیه تشکیل می دهند. البته شرکت آرد انوشیروان در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید محصولات باکیفیت و تامین پایدار مواد اولیه خریداری شد. خط تولید آرد گندم برای تجهیز شرکت آرد انوشیروان از بولر سوئیس خریداری شد و راه اندازی و تولید این شرکت مجددا از سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

همچنین آزاده شکری، مدیر ارزش گذاری تامین سرمایه دماوند و ارزش گذار شرکت آردینه، قیمت هر سهم شرکت را با استفاده از روش های تنزیل سود، تنزیل جریان نقد آزاد، روش نسبی (نسبت قیمت به سود) محاسبه کرد. ) و روش ارزش روز خالص دارایی ها که عدد آن ۵۸.۹۵۹ ریال است حاصل روش های کل بوده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا