فرهنگ و هنر

همه چیز درباره عرضه اولیه وشستان + میزان سود هر سهم وشستان


ایران تحلیلی –

هر آنچه که باید در مورد عرضه اولیه وشستان بدانید در این گزارش آورده شده است.

سود هر سهم عرضه اولیه وشستان چقدر است؟

بر اساس آنچه در این خبر آمده است، مصوبه هیئت پذیرش، سهام شرکت سرمایه گذاری بازرگانی شستان از ۱۶ بهمن برای ایستادن در صف عرضه اولیه ۲۵ درصد سهام (جهت عرضه اولیه انتقال به بازار و عرضه پس از عرضه اولیه).

تاریخچه شرکت، سرمایه و ترکیب سهام شستان

بر اساس این گزارش و بررسی ها، سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح ۱۱ تیر در سال ۱۳۸۶ در قالب سهام خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در همان تاریخ شروع به فعالیت کرد. شهریور در سال ۱۳۹۷ نام شرکت به سرمایه گذاری تجاری شستان تغییر یافت.

همچنین سرمایه این شرکت در ابتدای تاسیس ۲۰ میلیون تومان بوده که طی چندین مرحله افزایش سرمایه به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق بیمه نیروهای مسلح ۷۰ و ۳۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. با توجه به افزایش سرمایه اخیر، شرکت اصلی برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد. این شرکت اصلی دارای ۶۶ نیروی انسانی است که با کارکنان گروه تعداد آنها به ۱۰.۴ هزار نفر می رسد.

لازم به ذکر است که محصولات این گروه به دو دسته صادراتی و داخلی تقسیم می شوند. محصولات صادراتی شامل متانول، پروپان، بوتان و گوگرد در گروه محصولات پتروشیمی و فروسیلیس، سرباره و گرد و غبار میکروسیلیس در گروه محصولات آلیاژی است.

عمده فروش صادراتی این شرکت در سال گذشته مربوط به محصول متانول پتروشیمی مرجان به میزان ۱.۳ میلیون تن معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان و متانول پتروشیمی بوشهر به میزان ۱.۱ میلیون تن معادل ۹.۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

در گروه محصولات آلیاژی عمده فروش صادراتی مربوط به فروسیلیس شرکت فروسیلیس خمین است که در سال گذشته ۲.۶ هزار تن معادل ۱۱۴.۲ میلیارد تومان بوده است.

درآمد عملیاتی شرکت مادر

درآمد عملیاتی شرکت مادر شامل سود حاصل از سرمایه گذاری و درآمد املاک و مستغلات است.

صورت سود و زیان ۵ ساله شرکت اصلی

سیاست تقسیم سود برای سه سال گذشته و پیش بینی برای سه سال آینده

سیاست تقسیمی شرکت در ۵ سال اخیر به طور میانگین ۸۵ درصد است و برای سه سال مالی آینده تا سال ۱۴۰۴ بر اساس حداقل و حداکثر ۸۰ و ۸۵ درصد سود خالص سال قابل پیش بینی است.

پیش بینی سود هر سهم تا سال ۱۴۰۴

برنامه های اصلی توسعه شستان

چند عرضه اولیه در صف بورس تهران وجود دارد؟

معاون پذیرش و ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: پنج شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند که در صورت مهیا بودن شرایط بازار، مراحل عرضه اولیه را طی خواهیم کرد.

محمدامین گرهمانی به آخرین جزئیات عرضه نماد شرکت سرمایه گذاری بازرگانی «شستان» در بورس اشاره کرد و افزود: نماد این شرکت روز دوشنبه (۱۶) بهمن ماه) در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

وی با تاکید بر اقداماتی که باید برای عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تجاری «شستان» در دستور کار قرار گیرد، گفت: این شرکت باید ابتدا توکن مورد نیاز را از سازمان دریافت کند و اطلاعات مالی را در سامانه کدال افشا کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدامات باید موضوع ارزش گذاری انجام شود و پس از جلسه معارفه سهام شرکت عرضه شود.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: سرمایه فعلی شرکت «شستان» بیش از ۲۵ همات است و در واقع یکی از بزرگترین شرکت هایی است که عرضه اولیه آن در بورس تهران انجام می شود.

آمار عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران تا پایان سال ۱۴۰۲

وی به برنامه های پیش رو برای عرضه اولیه سایر شرکت ها در بورس اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد طی چند روز آینده درج نماد و فرآیند عرضه اولیه ۲ شرکت فولاد سیرجان و ذوب آهن انجام شود. شرکت بیستون در بورس انجام می شود.

قهرمانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و عرضه اولیه پنج شرکت نیز انجام شده است.

سرپرست معاونت ناشران و اعضاء بورس اوراق بهادار تهران به شرکت هایی که در نوبت عرضه اولیه بورس تهران هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۶ شرکت دیگر در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته می شوند.

وی در پایان گفت: اکنون پنج شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند و در صورت مهیا بودن شرایط بازار، مراحل عرضه اولیه را طی خواهیم کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا