بانک و بیمه

همکاری بیمه مرکزی و شبکه بانکی برای وام بانکی

به گزارش ایران تحلیل، علی استادشمی امروز در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یک بانک قرض الحسنه گفت: برای افزایش و همچنین ارتقای ضریب نفوذ بیمه ها. برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات شرکت های بیمه تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که بر اساس آن هر متقاضی می تواند بدون مراجعه به شعبه بانک با هر شرکت بیمه ای تماس بگیرد.

وی گفت: متقاضی می تواند بیمه نامه هایی مانند بیمه مسئولیت، بیمه عمر و پس انداز، بیمه آتش سوزی منزل و بیمه آتش سوزی محل کار یا سایر انواع بیمه نامه را از طریق بسته وام اخذ و اقساط آن را به صورت مرحله ای به بانک طرف قرارداد پرداخت کند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آیا می توان به افزایش فرهنگ بیمه و ضریب نفوذ بیمه امیدوار بود گفت: این تفاهم نامه که با همکاری بیمه مرکزی و صنعت بیمه با بانک منعقد شد، قطعاً باعث بهبود وضعیت بیمه می شود. فرهنگ بیمه و تقویت ضریب نفوذ. بیمه به جامعه کمک می کند.

وی گفت: مردم بیمه های اجباری مانند بیمه مسئولیت را خریداری می کنند و از این طریق به خرید بیمه های اختیاری مانند بیمه عمر، بیمه عمر، بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها تشویق می شوند.

در این مورد علی فنادی نائینی معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز درباره صندوق بیمه حوادث ساختمانی طبیعی گفت: با تاسیس این صندوق از سال ۱۳۷۸ تمامی ساختمان های مسکونی مردمی در سرتاسر کشور ماهانه مبلغ ناچیز ۲۰۰۰ تومان قبض برق تامین و پرداخت می شود. آنها خانه های خود را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، رانش سنگ، رانش زمین، رعد و برق، برف سنگین، سونامی و حوادث دیگر بیمه می کنند.

معاون کل بیمه مرکزی با بیان اینکه سقف پرداخت خسارت هر واحد مسکونی در بیمه بلایای طبیعی تاکنون ۳۰ میلیون تومان بوده است، گفت: در قالب لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد افزایش سقف پرداخت را داده ایم. خسارت هر واحد به ۱۰۰ میلیون تومان. پیشینه: پیشنهاد کردیم که سهم دولت از بیمه اولیه بلایای طبیعی ساختمان افزایش یابد و مبلغ کل آن به ۷ میلیارد تومان برسد.

فنادی نائینی همچنین گفت: سهم ملی بیمه حوادث ساختمان برای سال آینده باید ۹۰ هزار تومان باشد که از طریق قبض برق وصول می شود.

وی گفت: سیاست دولت بیمه منازل مردم در برابر بلایای طبیعی است و در این زمینه اقشار کم درآمد مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت حق بیمه و کلیه حق بیمه ساختمانی معاف هستند. هزینه حوادث توسط دولت پرداخت می شود

معاون بیمه مرکزی گفت: در عین حال خسارت ۱۰۰ میلیونی برای یک واحد مسکونی ناچیز است و با صنعت بیمه هماهنگ شده است تا مردم بتوانند از پوشش بیمه ای صندوق بلایای طبیعی ساختمان استفاده کنند. و بیمه اضافی را از سایر شرکت های بیمه خریداری کنید. و خانه خود را در برابر حوادث تا سقف پوشش بالاتر بیمه کنید.

وی همچنین گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۹۳۶ فقره خسارت ناشی از بلایای طبیعی از جمله زلزله و بارش برف سنگین توسط صندوق بیمه بلایای طبیعی ساختمانی بالغ بر ۲۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا