اقتصاد جهان

همکاری روسیه و ترکیه برای دور زدن تحریم های غرب

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که مقامات این کشور و ترکیه در تلاش هستند تا مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی ناشی از آن را برطرف کنند. ضد تحریم های روسیه

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی خود از پسکوف پرسیده شد که آیا مسکو قصد دارد قبل از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایالات متحده، تماس ها و مسائلی از جمله مسائل حل نشده در حوزه نقل و انتقالات بانکی برقرار کند یا خیر. او گفت: “در تمام مسائل مالی.” تماس های تجاری (با مقامات ترکیه) به طور منظم برای یافتن راه حل برقرار می شود.

وی افزود: مشکلات خاصی وجود دارد اما مشخص است که چه چیزی باعث آن می شود. مهمتر از همه، این به منافع کارآفرینان ما و مردم ترکیه آسیب می رساند.

یکی از کارمندان مرکز تماس هالیک بانک، بزرگترین بانک قزاقستان، به تاس گفت: این بانک روز سه شنبه (هفته گذشته) اعلام کرد که خدمات کارتی سیستم پرداخت روسیه میر را از اواخر فوریه به حالت تعلیق درآورده است.

به نظر او، این امر هم در مورد دستگاه های خودپرداز و هم برای دستگاه های POS صدق می کند. با این حال وی در مورد دلایل محدودیت های فعلی هیچ اطلاعاتی ارائه نکرد.

اپراتور سیستم ملی پرداخت قرقیزستان الکارت نیز سه شنبه گذشته گزارش داد که کارت های پرداخت میر روسی در قرقیزستان از پنجم آوریل به دلیل تحریم های آمریکا متوقف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا