ترندهای روز

همکاری نیکون و ناسا؛ برای مأموریت‌های ماه دوربین مخصوص ساخته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نیکون در حال همکاری با ناسا برای توسعه دوربین بدون آینه است. فضانوردان در طول ماموریت آتی آرتمیس ۳ ناسا از دوربین برای مستندسازی سفر خود به ماه استفاده خواهند کرد. ناسا و نیکون قصد دارند دوربینی به نام HULC بسازند که بتواند در نور کم عکس بگیرد و در جو خشن ماه زنده بماند.

طبق اعلام رسمی ناسا، نیکون با آژانس فضایی ناسا در ساخت دوربینی برای استفاده در ماموریت آرتمیس ۳ همکاری خواهد کرد. دوربین HULC در واقع نسخه اصلاح شده Z9 نیکون خواهد بود که در تست های حرارتی، خلاء و تشعشع آزمایش خواهد شد. در دوربین جدید HULC، ناسا از پوشش های حرارتی برای محافظت از دوربین در برابر گرد و غبار، دماهای شدید و تشعشع استفاده خواهد کرد. همچنین برای آسان‌تر کردن تصویربرداری، دکمه‌های HULC به گونه‌ای اصلاح شده‌اند که می‌توانند با دستکش فضانوردی فشار داده شوند.

دوربین نیکون برای ماموریت آرتمیس ۳ ناسا

هدف از ماموریت آرتمیس ۳ که احتمالا در سال ۲۰۲۶ انجام می شود، کاوش در قطب جنوب ماه است. منطقه ای از ماه که حاوی یخ آب در دهانه های آن است. شرایط نوری و دمایی شدید این منطقه مسائل فنی ویژه ای را برای تجهیزات آژانس های فضایی ایجاد می کند و به همین دلیل ساخت دوربین HULC از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته نیکون، از زمان ماموریت آپولو ۱۵ در سال ۱۹۷۱، دوربین های این شرکت در تمام پروازهای فضایی سرنشین دار وجود داشته است. با این حال، آخرین باری که فضانوردان در ماموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ به ماه رفتند، دوربین های بدون آینه وجود نداشتند. فضانوردان در عوض از دوربین های تغییر یافته استفاده کردند. بدون منظره یاب

اکنون HULC دارای منظره یاب است و با قابلیت های نیکون Z9، فضانوردان Artemis می توانند هم عکس و هم فیلم را در یک دستگاه ثبت کنند. پیش از این، اعضای خدمه آپولو مجبور بودند از دوربین های جداگانه برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا