اقتصاد جهان

همکاری های ایران و ارمنستان در زمینه توسعه شهری کلید می خورد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بیزینس میدیا، ارمنستان و ایران در حال آماده شدن برای امضای تفاهم نامه ای در زمینه توسعه شهری هستند تا فرصت های جدیدی را برای شرکت های ایرانی در بازار ارمنستان فراهم کنند و همکاری های دوجانبه را در این منطقه تقویت کنند.
در دیدار یاغیازار واردانیان، رئیس کمیته توسعه شهری ارمنستان و مهدی سبحانی، سفیر ایران در این کشور، در ۲۷ تیرماه، محورهای اصلی همکاری های دو کشور در حوزه شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو طرف جهت‌های اصلی تعامل را در راستای تفاهم‌نامه آتی کمیته توسعه شهری ارمنستان و وزارت راه و شهرسازی ایران شناسایی کردند. در این تفاهم نامه به مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های بزرگ ساختمانی در ارمنستان مطابق برنامه دولت این کشور توجه ویژه ای شد.

واردانیان خاطرنشان کرد: ارمنستان با ارائه اطلاعات لازم در مورد استانداردهای توسعه شهری، مناقصه های آتی و برنامه های آزمایشی آماده کمک به شرکای ایرانی است. وی همچنین خاطرنشان کرد که ساده سازی روند صدور مجوز برای سازمان های خارجی مجاز به فعالیت در بخش توسعه شهری ارمنستان، انگیزه مهمی برای همکاری است.
از سوی دیگر، مهدی سبحانی، سفیر ایران، آمادگی کشور را برای تضمین ورود شرکت های بزرگ ایرانی به بازار ارمنستان به عنوان بخشی از همکاری های بلندمدت در این بخش اعلام کرد.
دو طرف همچنین بر تبادل اطلاعات مربوط به نمایشگاه های صنعتی دو کشور و مشارکت بخش خصوصی در این همکاری ها توافق کردند.
پیش بینی می شود این یادداشت تفاهم در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.
انتهای پیام/۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا