اقتصاد جهان

هند جای چین را در تأمین پنل خورشیدی آمریکا گرفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، شرکت های هندی در حال پر کردن شکاف چین در بازار پررونق صادرات پنل های خورشیدی آمریکا هستند زیرا واشنگتن فشار بر تولیدکنندگان مرتبط با پکن را افزایش می دهد.

سومانت سینها، مدیرعامل ReNew، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر هند، به فایننشال تایمز گفت که با کاهش وابستگی ایالات متحده به واردات محصولات انرژی تجدیدپذیر از چین، «تقاضا» برای پنل‌های خورشیدی از هند وجود خواهد داشت.

سینها گفت که نیاز به تنوع وجود دارد و هند در واقع می تواند به گزینه دیگری برای چین در زنجیره تامین فناوری سبز تبدیل شود.

وی افزود که با توجه به مقررات گمرکی ایالات متحده، Renew در حال بررسی صادرات دارایی های خورشیدی خود در هند به ایالات متحده است… (هند) این شکاف را پر خواهد کرد.

واشنگتن به دنبال افزایش تعرفه بر واردات پنل های خورشیدی است تا از صنعت داخلی خود محافظت کند، پس از سیل پانل های چینی که قیمت های جهانی را به پایین ترین سطح تاریخی رساند.

هفته گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده تخمین اولیه از تعرفه تا ۲۹۳ درصد بر صادرکنندگان سلول های خورشیدی در چهار کشور آسیای جنوب شرقی را منتشر کرد. ایالات متحده بیشتر محصولات خورشیدی خود را از شرکت های چینی تامین می کند.

این تصمیم قریب الوقوع ایالات متحده، توسعه دهندگان و تولیدکنندگان را بر آن داشت تا به دنبال بازارهایی در خارج از منطقه باشند که با تعرفه مواجه نشوند.

وود مکنزی پیش‌بینی می‌کند که تولید سلول‌های خورشیدی در خارج از آسیای جنوب شرقی در دو سال آینده بیش از دو برابر خواهد شد و هند ۴۰ درصد از ظرفیت جدید را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا