اقتصاد جهان

هند سومین اقتصاد بزرگ دنیا تا 2030 می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بر اساس تایید SP Global، هند طی سه سال آینده همچنان سریع ترین رشد اقتصادی را در بین اقتصادهای بزرگ جهان خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.
SP انتظار دارد هند که در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، در این سال مالی ۶.۴ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۷ سالانه ۷ درصد رشد کند. با این حال، پیش بینی می کند که رشد اقتصادی چین تا سال ۲۰۲۶ به ۴.۶ درصد کاهش یابد. رشد اقتصادی چین در سال مالی جاری ۵.۴ درصد برآورد شده است.

تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۴ بیش از حد انتظار ۷.۶ درصد رشد کرد. بنابراین بسیاری از تحلیلگران پیش بینی خود را از رشد اقتصادی این کشور در طول سال مالی افزایش داده اند.
با این حال، SPGlobal اظهار داشت که رشد اقتصاد هند به انتقال موفقیت آمیز آن به یک اقتصاد تولید محور و نه یک اقتصاد خدمات محور بستگی دارد.
SPGlobal در گزارش خود گفت که همه چیز به این بستگی دارد که آیا هند می تواند قطب بعدی تولید کارخانه در جهان باشد یا خیر.
در حالی که دولت نارندرا مودی برای ترویج تولید داخلی و ارائه مشوق های مالیاتی مرتبط با تولید کمپین «ساخت در هند» را راه اندازی کرده است، سهم تولید کارخانه در تولید ناخالص داخلی هند تنها ۱۸ درصد است.
در عوض، بخش خدمات بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دهد.
هند یکی از جوان ترین جمعیت شاغل در جهان را دارد: حدود ۵۳ درصد از شهروندان زیر ۳۰ سال سن دارند.
انتهای پیام/۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا