اقتصاد جهان

هند نفت روسیه را به روبل پرداخت می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بزرگترین شرکت خصوصی هند، پالایشگاه ریلاینس اینداستریز و روسنفت روسیه قراردادی یک ساله برای عرضه ماهانه سه میلیون بشکه نفت امضا کردند که باید به روبل پرداخت شود.

بنا به گزارش ها، ریلاینس دو محموله نفت خام اورال را با اختیار خرید چهار محموله دیگر در هر ماه با تخفیف ۳ دلاری در هر بشکه نسبت به معیار نفت خام خاورمیانه در دبی، خریداری می کند.

این منبع گفت که اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشی جهان در شهر جامناگر هند همچنین انتظار می‌رود ماهانه دو محموله نفت خام کم گوگرد را با تخفیف یک دلاری در هر بشکه در مقایسه با قیمت‌های دبی خریداری کند.

شرکت چندملیتی مستقر در بمبئی موافقت کرده است که هزینه این واردات را به روبل روسیه بپردازد. این منابع آگاه اعلام کردند که بانک هدی، HDFC هند و گازپروم بانک روسیه عملیات بانکی را تسهیل خواهند کرد.

هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، از زمانی که کشورهای غربی تصمیم گرفتند در واکنش به تحریم های مربوط به جنگ اوکراین، خرید نفت روسیه را کاهش دهند، به یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام این کشور تبدیل شده است.

پس از از دست دادن شرکای تجاری غربی، صادرکنندگان روسی شروع به ارائه تخفیف های قابل توجه بر روی نفت خام برای باز کردن بازارهای جدید کردند.

از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، اتحادیه اروپا، گروه هفت و متحدان آنها محدودیت های متعددی را برای محدود کردن درآمدهای نفتی بر روسیه اعمال کرده اند. این محدودیت ها شامل تحریم ها و تعیین سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت خام روسیه است. محدودیت های مشابهی برای صادرات فرآورده های نفتی اعمال شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا