فرهنگ و هنر

هنرمندانی که امسال فوت شدند :: افق میهن

متاسفانه امسال تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی درگذشتند.

به گزارش خبرنگار افق میهن، متاسفانه امسال تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی را از دست داده ایم. نگاهی به لیست کشته شدگان نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از این هنرمندان بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده اند.

کیومرث پوراحمد نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران صبح چهارشنبه شانزدهم فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی (خودکشی مشکوک) در منزل خود در بندرانزلی درگذشت.

حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران صبح امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت در سال ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی بر اثر ایست قلبی در خانه خود درگذشت.

اسماعیل سلطانیان بازیگر و کارگردان بامد ۲۴ خرداد او در سال ۱۴۰۲ بر اثر ایست قلبی در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

فریماه فرجامی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران در روز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۲ در سن ۷۱ سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

خسروامیرصادقی بازیگر و تهیه کننده در ۲۳ تیر او در سال ۱۴۰۲ در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

ابراهیم تقوی شیرازی معروف به ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلمساز ایرانی، ۳۱ اوت در خانه اش در انگلیس در محاصره خانواده درگذشت.

آرش میراحمدی بازیگر کمدی سینما و تلویزیون ایران سه شنبه ۲۸ شهریور در سال ۱۴۰۲ در سن ۵۲ سالگی بر اثر بیماری حاد کبدی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

فردوس کاویانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران یکشنبه ۹ مهر وی در سال ۱۴۰۲ در سن ۸۲ سالگی در منزل خود در تهران بر اثر کهولت سن درگذشت.

آتیلا پسیانی بازیگر معروف و پرکار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و فرزند جمیله شیخی (بازیگر مشهور ایرانی) جمعه چهاردهم مهر در سال ۱۴۰۲ در سن ۶۶ سالگی پس از تحمل یک دوره طولانی و دشوار بیماری در فرانسه درگذشت.

داریوش مهرجویی شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ خبر کشته شدن داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس سینمای ایران ۸۳ ساله و همسرش وحیدا محمدی فر ۵۴ ساله در ویلای خود در شهر کرج.

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که به تازگی برای ادامه درمان به خارج از کشور رفته است، در بیست و ششم مهر ۱۴۰۲ او در سن ۷۲ سالگی در آمریکا درگذشت.

بهاره حسینی او بازیگر سریال های دل، رحمان ۱۴۰۰، سیب ترش و… از جمله فیلم ها و سریال هایی بود که به عنوان منشی صحنه و در اوایل دهه چهارم زندگی اش در ۵. اردیبهشت او در سال ۱۴۰۲ در ۴۳ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

دکتر راشد محصل استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و ستون ادب و فرهنگ خراسان ۲۸ مهرماه بر اثر عوارض ناشی از کهولت سن در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

اکبر گلپا خواننده پیشکسوت و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت شنبه سیزدهم آبان ماه بر اثر بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

الهام شقیب بازیگر تئاتر و سینما ۱۵ آبان ماه در ۴۵ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.


بیتا فرهی به دلیل عوارض ریوی و قلبی در بیمارستان دی در بیمارستان بستری شد و ۴ آذر ماه در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.


رضا معینی گوینده و مجری قدیمی پس از دو سال بیماری در حال مرگ است آذر ماه گذشت.

رضا صفایی پور ۲۶ آذر ماه پس از چندین سال مبارزه با بیماری پارکینسون در سن ۷۴ سالگی در خانه خود درگذشت.

توران مهرزاد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سال ۲۸ آذر ماه بر اثر کهولت سن در سن ۹۳ سالگی در بیمارستان پاستورنو تهران درگذشت.

امیربانو کریمی استاد زبان و ادبیات فارسی و همسر مظاهر مصفا که مادر علی مصفا بازیگر سرشناس سینمای ایران نیز بود در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پردیس افکاری بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل سرطان کبد در بیمارستان بستری شده بود، ۱۲ اسفندماه بر اثر این بیماری درگذشت.

معین محمودزاده بازیگر فیلم های زیرهمکف، بوفالو و سریال هایی چون راز بگا، کمپ جدید، میدان قرمز و… ۸ اسفند ماه در ۳۸ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مرتضی تبریزی طناز «جمعه ایرانی» و سریال طنز بر اثر سکته درگذشت.

گزارش: پرستو بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا